Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:00:49 GMT

ثبت ۲۰وقف جدید در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۱۶۲

ثبت ۲۰وقف جدید در خراسان رضوی


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: در ده ساله اخیر به طور میانگین سالی ۲۴۰وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

او افزود: در سال گذشته و با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا و کاهش مراجعه حضوری افراد، ۱۹۴وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید که ۲۵درصد وقف‌های جدید کشور در سال ۱۳۹۹را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون نیز ۲۰وقف جدید در استان در موضوعات فرهنگی، مذهبی نظیر فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مراسم اعیاد و عزاداری اهل بیت (ع)، زیارت، بقاع متبرکه و مساجد به ثبت رسیده است که برخی از آن‌ها تک نیتی و برخی نیز چند نیتی بوده اند.

بیشتربخوانید

جوان مشهدی ۱۷۰۰ سکه تاریخی به موزه آستان قدس اهدا کرد

 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه این وقف‌ها در شهرستان‌های مشهد، داورزن، کاشمر، سبزوار، رشتخوار، بردسکن، نیشابور و گناباد توسط واقفان انجام شده است، بیان کرد: در بین این وقف‌ها که ارزش ۵۰میلیون تومان تا برخی از آن‌ها که ارزش میلیاردی دارند مواردی نظیر زمین، منزل مسکونی، واحد تجاری و زمین‌های کشاورزی وقف شده است.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود امسال حدود ۲۰۰وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت برسد، تصریح کرد: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، افرادی که تمایل به ثبت وقف جدید داشته باشند می‌توانند مشاوره‌های اولیه را به صورت تلفنی و از طریق شماره تماس دفتر مشاوره وقف استان ۳۸۴۳۱۳۱۰دریافت نمایند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی درباره نقش وقف در تحقق شعار سال نیز تاکید کرد: اساس و شالوده موضوع وقف بر تولید شکل گرفته است، زیرا وقف خود به خود فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث رونق تولید و افزایش اشتغال در سطح جامعه می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی اظهار کرد: برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ویژه ماه مبارک رمضان و بر اساس شرایط کرونایی مختلف نیز هفته آینده اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:قدس

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور خیریه رونق تولید ویروس کرونا وقف جدید جدید در خراسان رضوی وقف جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود