Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «عشایر» توانست جایزه بهترین فیلم جوایز بفتا را هم دریافت کند تا بیش از هر فیلم دیگری آن را مدعی اسکار ۲۰۲۱ بدانیم.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «عشایر» ساخته کلویی ژائو جوایز فیلم بفتا را تسخیر کرد و چهار جایزه بخش اصلی از جمله بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم ساخته شده توسط کمپانی سرچلایت، علاوه بر این جوایز بهترین بازیگر نقش اصلی زن، فیلمبرداری و کارگردانی را هم دریافت کرد و در این زمینه از دیگر فیلم‌ها پیشی گرفت.

دومین شب جوایز بفتا که به میزبانی ادیث بومن و درموت اولری برگزار شد، در مجموع ۱۷ جایزه را اهدا کرد و اهدا کنندگان جوایز در سالن رویال آلبرت هال، مکان همیشگی برگزاری جوایز بفتا و همینطور لس آنجلس حضور داشتند. تمامی نامزد‌ها نیز به صورت مجازی در این رویداد شرکت کردند.

دوره ۲۰۲۱ یک تاریخ سازی را در تاریخ جوایز بفتا رقم زد. امسال اولین دوره‌ای بود که پس از برنامه‌های این رویداد مبنی بر ایجاد تنوع‌های نژادی برگزار شده است. دوره قبلی بفتا در زمینه نبود تنوع و عدم نامزدی سیاه پوستان مورد اعتراض قرار گرفته بود. این دوره متنوع‌ترین نامزد‌های تاریخ بفتا را داشت.

در مجموع با احتساب جوایز روز گذشته که بیشتر در بخش‌های فنی بود، جوایز بین فیلم‌های مختلفی تقسیم شد و چندین فیلم مثل «زن جوان نوید دهنده»، «صخره ها»، «روح»، «آوای متال»، «پدر» و «بلک باتم ما رینی» هر کدام دو جایزه گرفتند.

در ادامه برندگان بخش‌های اصلی بفتا را می‌خوانید:

بهترین فیلم: «عشایر» ساخته کلویی ژائو
بهترین بازیگر زن: فرانسیس مک دورمند برای «عشایر»
بهترین بازیگر مرد: آنتونی هاپکینز برای «پدر»
بهترین کارگردانی: کلویی ژائو برای «عشایر»
بهترین فیلم انگلیسی: «زن جوان نوید دهنده» ساخته امرلاد فنل
بهترین موسیقی: انیمیشن «روح»
بهترین مستند: «معلم اختاپوسی من»
بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی: «زن جوان نوید دهنده»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: «پدر»
بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یو جونگ جون برای «میناری»
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: دنیل کالویا برای «یهودا و مسیح سیاه»
بهترین فیلمبرداری: جاشوا جیمز ریچارد برای «عشایر»
بهترین فیلم انیمیشن: «روح» ساخته پیت داکتر
بهترین تدوین: «آوای متال»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بفتا کلویی ژائو هالیوود بهترین بازیگر بهترین فیلم جوایز بفتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

باقر محمدی دروازه بان تیم ملی که در این بازی ها عنوان بهترین دروازه بان را هم از آن خود کرد گفت: خوشحالم که توانستیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم و در مردم ایران را شاد کنیم. جایزه ای که گرفتم کف آرزوهای من است و دوست دارم بهترین دروازه بان جهان شود. این جایزه برای اولین بار است که به یک دروازه بان ایرانی رسیده است و آن را به همه مربیان و دروازه بان های کشورم تقدیم می کنم. امیدوارم این جایزه همیشه در ایران بماند و همیشه نصیب گلرهای ایرانی شود.

وی درباره حضورش در جام جهانی گفت: قول می دهم در جام جهانی به مراتب قوی تر باشم. من حدود ۴ هفته با مصدومیت تمرین کردم و با تلاش زیادی که کردم به بازی های آسیایی رسیدم. قطعاً برای جام جهانی این مسائل را ترمیم خواهم کرد.

او در خصوص انتظاراتی که از مسوولان برای موفقیت تیم در جام جهانی دارد گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال صحبت هایی کردند و قطعاً همه آنها تلاش می کنند تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.

کد خبر 6092394

دیگر خبرها

  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری