Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین آزمایشات از اتصال مغز انسان به رایانه‌ای بی سیم در افراد فلج با موفقیت به انجام رسید. طبق گزارشات منتشر شده، شرکت کنندگان در این آزمایش که فلج بودند، توانستند با استفاده از این سیستم همان سرعت تایپ و دقت کلیک را که در استفاده با سیستم‌های سیم دار انجام می‌دادند، بدست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش مجله IEEE Transactions on Biomedical Engineering، این سیستم با فناوری BrainGate کار می‌کند که شامل یک فرستنده کوچک است که به قشر حرکتی مغز فرد متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید

آیا هوش مصنوعی می‌تواند به طور کامل جایگزین هوش انسانی شود؟ برابری این سیستم با تجهیزات سیم دار

جان سیمرال، استادیار مهندسی در دانشگاه براون، گفت: "ما نشان داده‌ایم که این سیستم بی سیم از لحاظ عملکردی با سیستم‌های سیمی که در سطح عالی هستند، برابری می‌کنند. سیگنال هاکاملاً دقیق ضبط و با کیفیت منتقل می‌شوند، به این معنی که ما می‌توانیم از همان الگوریتم‌های رمزگشایی استفاده کنیم که در سیستم‌های سیمی استفاده می‌کردیم. تنها تفاوت در این است که مردم دیگر نیازی به اتصال فیزیکی به تجهیزات ما ندارند، که این امر باعث ایجاد امکانات جدید در شرایط استفاده از سیستم می‌شود. "

ایلان ماسک حامی این فناوری است

این آخرین پیشرفت در زمینه رشد سریع فناوری‌های رابط عصبی است که باعث جلب نظر افرادی مانند ایلان ماسک و فیسبوک شده است. ماسک اخیراً فاش کرده استارتاپ Neuralink وی قبلاً تراشه بی سیم را روی مغز میمون آزمایش کرده که به او امکان انجام بازی‌های ویدئویی را می‌دهد.

فناوری بی سیم کمکی به پرستاران در شرایط کرونا

اشخاصی که در این آزمایش شرکت کردند ۳۵ و ۶۳ ساله بودند که از ناحیه نخاع دچار عارضه فلجی شده بودند. آن‌ها قادر بودند ۲۴ ساعت به طور مداوم از سیستم بی سیم در خانه و نه در آزمایشگاه استفاده کنند. سهولت نسبی استفاده از این سیستم به این معنی است که پرستارانی که از افراد معلول نگهداری می‌کنند می‌توانند از این سیستم ارتباط بی سیم استفاده کنند، این سیستم در شرایط همه گیری بسیار مناسب است.

لی هوخبرگ، استاد مهندسی در دانشگاه براون و رهبر آزمایش بالینی BrainGate، می‌گوید: "با استفاده از این سیستم، ما می‌توانیم فعالیت مغز را در خانه برای مدت طولانی به گونه‌ای بررسی کنیم که قبلاً تقریباً غیرممکن بود. این فناوری به ما کمک می‌کند تا الگوریتم‌ها را طوری رمزگشایی کنیم که حرکات افراد فلج را بدون مانع و به درستی انجام دهد. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افراد فلج مغز انسان تراشه هوشمند تراشه های الکترونیکی بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»