Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:01:47 GMT

مبتلایان کرونا می‌توانند روزه بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۶۳۶

مبتلایان کرونا می‌توانند روزه بگیرند؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان مشخص نیست، توصیه می شود مبتلایان به کرونا از روزه گرفتن خودداری کنند.

بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و انجام فریضه روزه داری در این ماه، در خصوص روزه داری مبتلایان به کرونا گفت: همانطور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند، چرا که احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.

مهدویان گفت: از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند.

مهدویان با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی، گفت: متاسفانه این بیماری با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش می یابد و نیاز است افراد در کوتاهترین زمان ممکن با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هرگونه خوددرمانی خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روزهای اول بسیار اهمیت دارد و می تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبتلایان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، اظهارکرد: براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر 30 هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر 20 هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با  مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: همچنین بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدرها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • مارکو روزه: هدایت بایرن مونیخ؟ آن‌ها بدون مارکو روزه هم می‌توانند اوضاع فعلی را پشت سر بگذارند
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)