Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:37:53 GMT

درمان آپنه خواب، خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۸۰۵

درمان آپنه خواب، خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات سوابق درمانی بیش از ۵۰ هزار شخص بالای ۶۵ سال مبتلا به آپنه خواب مورد مطالعه قرار گرفت و محققان احتمال ابتلا به زوال عقل را در بین افرادی که با استفاده از شیوه فشار مثبت بر راه هوایی و سایر روش‌های درمانی مورد درمان قرار گرفته بودند، مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد استفاده از شیوه درمانی فشار مثبت بر راه هوایی موجب کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل می‌شود.

فشار مثبت بر راه هوایی (Positive airway pressure) نوعی شیوه هوارسانی است که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ابداع شده و در آن یک دستگاه خاص به طور مستمر جریانی از هوای فشرده را با استفاده از یک لوله به ماسکی که روی بینی قرار گرفته است، می‌رساند و امکان تنفس بدون مانع را فراهم می‌کند.  
آپنه انسدادی خواب، به توقف موقت تنفس در خواب گفته می‌شود که معمولا با اختلال تنفس و ضربان نامنظم قلب همراه است.

این اختلال تنفسی ناشی از انسداد مجرای تنفسی دهان به وسیله زبان است و معمولا چند ثانیه به طول می‌انجامد.

این اختلال پس از ۵۰ سالگی بیشتر دیده می شود و زمانی خطرناک است که بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد.

برچسب‌ها زوال عقل آلزایمر برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زوال عقل آلزایمر برگزیدگان علم زوال عقل آلزایمر برگزیدگان علم اخبار کنکور زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد

ایتنا - موسسه پژوهشی «پوتسدام» در گزارش تازه خود می‌گوید تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی میانگین درآمد مردم در سراسر جهان را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد.
این یافته‌ها هشدار می‌دهد تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان دگرگونی شدیدی ایجاد می‌کند و ۳۸ هزار میلیارد دلار در سال هزینه به‌بار می‌آورد.

ماکسیمیلیان کوتز، یکی از پژوهشگران این گزارش، به صدای آمریکا گفت که گزینه‌های بسیار محدودی در سطح جهانی برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

او اظهار داشت که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد «طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، پیامدهای اقتصادی، صرف‌نظر از میزان انتشار بالا یا پایین گازهای گلخانه‌ای، ثابت می‌ماند.»

کوتز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی، به‌ویژه در دمای بالاتر، بر بهره‌وری کارگران تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، داده‌های اقلیمی و اقتصادی ۴۰ سال گذشته از بیش از ۱۶۰۰ منطقه در سراسر جهان بررسی و از نتایج آن برای ارزیابی پیامد‌های آینده استفاده شده است.

گزارش پوتسدام از نتایج این بررسی نشان می‌دهد کشورهایی که کمترین مسئولیت را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند، احتمالا بیشترین آسیب را خواهند دید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، دسامبر گذشته با ارائه طرحی جدید، شرکت‌های نفت و گاز را برای نخستین بار ملزم به پرداخت جریمه برای انتشار گاز متان کرد.

کنفرانس اقلیمی اخیر سازمان ملل متحد در دبی نیز ۵۰ شرکت بزرگ نفتی در سراسر جهان را متعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز متان را نزدیک به صفر برسانند.

دیگر خبرها

  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • علائم فشار خون بالا
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند