Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان گفت: تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونایی در حال تکمیل است، بنابراین باید مکانی برای بستری بیماران مانند مدارس و نقاهتگاه‌ها در شرایط بحرانی از هم‌اکنون پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه باید در اجرای قوانین، مصوبات و همچنین نظارت و بازرسی از بازار، ادارات، ارگان‌ها و ... جدیت وجود داشته باشد، افزود: گزارش روزانه این بازرسی‌ها باید به دبیرخانه ستاد کرونا ارسال شود، اگر ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به درستی اجرا می‌شد، قطعا نباید وضعیت به شرایط بحرانی می‌رسید، برخورد با متخلفان در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید

تزریق چهار هزار و ۴۹۹ دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

عباسی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد کرونا در استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ لازم‌الاجرا است اضافه کرد: پس از ابلاغ مصوبه هیچ مدیری نمی‌تواند به بهانه هماهنگی با وزارتخانه مربوطه از اجرای مصوبه امتناع کند.

او با تاکید بر اینکه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا در حالت مطلوبی قرار ندارد، ادامه داد: تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونایی در حال تکمیل است، بنابراین باید مکانی برای بستری بیماران مانند مدارس و نقاهتگاه‌ها در شرایط بحرانی از هم‌اکنون پیش‌بینی شود.

عباسی گفت: نقاهتگاه‌ها با متولی‌گری سپاه و اورژانس به سرعت تجهیز و برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شود، کپسول اکسیژن، تخت بستری و پتو از ملزومات نقاهتگاه است، ارگان‌هایی از جمله بسیج، هلال‌احمر، بهزیستی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و انجمن خیرین کسپول‌های اکسیژن مازاد خود را در اختیار نقاهتگاه‌ها قرار دهند.

او با بیان اینکه بانک‌ها و ادارات باید خلوت شوند، افزود: در وضعیت قرمز کرونایی باید تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور داشته و مابقی کارمندان در دورکاری باشند، اما باید مراقبت شود که دورکاری به معنای این نیست که کارمندان از این فرصت برای تفریح و مسافرت استفاده کنند، بلکه باید امورات شغلی را از منزل پیگیری کنند.

عباسی اضافه کرد: همچنین بانک‌ها در این ۱۰ روز تنها ملزم به ارائه خدمات ضروری هستند و نباید به بهانه اخذ تسهیلات و ... در بانک‌ها تجمع شود، با توجه به تعطیلی بازار، برای پرداخت اقساط نیز به افراد مهلت داده شود.

او در خصوص کمبود نیروی نظارتی در ارگان‌های مرتبط با امر نظارت ادامه داد: بسیج برای جبران این کمبود اعلام آمادگی کرده است، فرمانداران در شورای تامین میزان نیروی مورد نیاز خود را برای مباحث امنیتی، تردد‌ها و نظارت به فرمانده سپاه هر شهرستان اعلام کنند، همچنین بازرسان دستگاه های نظارتی و کادر مراکز بهداشت و درمان شامل دورکاری نمی‌شوند.

عباسی در خصوص فعالیت غیرضروری برخی از اصناف در خیابان‌های پرتردد شهرستان‌ها مانند خیابان کاشانی و ملت، گفت: باید تذکرات لازم به این اصناف داده شود، اگر نتوانیم با مباحث نظارتی از شلوغی در این خیابان‌ها بکاهیم، مجبوریم این خیابان‌ها را برای کاهش تردد و تجمع مسدود کنیم.

او افزود: اصناف به غیر از گروه شغلی یک عموما باید تعطیل باشند، در شهرستان‌ها برای تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و موبایل به‌صورت شیفت‌بندی برنامه تعیین شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی محدودیت های کرونایی برای بستری بیماران بیماران کرونایی شرایط بحرانی نقاهتگاه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود

قائم مقام اسبق وزارت صمت با اعلام اینکه تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود، گفت: عملکرد یکساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است. - اخبار اقتصادی -

محمد صادق مفتح، قائم مقام اسبق وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: در زمان بحران های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چرا که بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا 100 و حتی 120 هزار تومان جهش می‌کند، اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال 60 هزار تومان ریزش کرده است.

مفتح تصریح کرد: این موضوع حاکی از آن است که دولت و بانک مرکزی در مهار بازار ارز عملکرد موفقی داشته‌اند و این اتفاق شاید برای اولین بار است که با این همه اتفاقات سیاسی و امنیتی منطقه، در اقتصاد ایران روی داده است.

وی اضافه کرد: عملکرد یک ساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است و اقدامات ایشان برای مدیریت بازار ارز و کنترل انتظارت تورمی در سطح جامعه به خوبی جواب داده است. 

قائم مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و  پیش بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارزقیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد. 

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: مهمترین عاملی که موجب کاهش نرخ ارز و تورم در کشور شده، این است که بانک مرکزی و دولت توانسته‌اند بازارها را در شرایط بحرانی مدیریت کنند؛ به طوری که در 5 سال گذشته برای اولین بار است که دولت در موضع ابتکار عمل قرار گرفته است.

مفتح در پایان تاکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است. علاوه بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده است که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد