Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:51:21 GMT

ثبت ۳۱ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۹۳۶۴

ثبت ۳۱ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ثبت ۳۱ اثر از استان در فهرست آثار ملی در سال گذشته، گفت: از این تعداد ۶ مورد مربوط به آثار منقول و ۱۲ مورد مربوط به آثار غیرمنقول بود و همچنین چهار مورد به آثار طبیعی و هشت مورد نیز به آثار غیرمنقول اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی افزود: دندان انسان نئاندرتال یافت شده در غار قلعه کرد، مهر استوانه ای، قمقه سفالی، تنگ سفالی لوله دار، ظرف پایه دار خاکستری، آبریز لوله دار با پیکرک از اشیای منقول ثبت شده از استان قزوین در فهرست آثار ملی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: آثار عیرمنقول ثبت شده نیز شامل تپه نودهک، تپه شاه نظر، تپه قشلاق، تپه رئیس المجاهدین، محوطه‌های آلو و چهاربنه، آسیاب و بند سیدعلیخان، خانه کسمایی و ساباط مجاور آن، گرمابه پیش دره فارسجین، خانه رسولی الموت، خانه صادقی پور، خانه صدرالعلما است.

خزائلی افزود: درخت توت کهنسال باغستان قزوین، درخت توت روستای موشقین، درخت چنار روستای نصیرآباد، درخت کهنسال گردوی خارود نیز چهار اثر طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی از استان در سال گذشته بودند.

او اضافه کرد: مهارت پخت مربای پوست پسته، مهارت پخت جگر قلیه، مهارت ساخت عروسک و بالکش روستای آلولک، مهارت پخت آش ارسوله، مهارت پخت غذای سنتی قبولی اندج، مهارت آهار مهره کردن کاغذ و پارچه، مهارت تهیه دیماج نیز آثار ناملموسی بودند که از استان قزوین پارسال در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

تاکنون نزدیک به ۱۴۰۰ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی فهرست آثار ملی آثار تاریخی فهرست آثار ملی استان قزوین مهارت پخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد

پس از شایعات دربارۀ قطع درختان برای ساخت فرهنگسرا در بوستان لالۀ تهران، بلافاصله ویدیو‌هایی در محل پارک لاله منتشر شد که ۳ خانم و یک فعال محیط‌زیست از شهردار تهران درخواست می‌کنند درختان را قطع نکند.

به گزارش فارس، خبرنگاران از مسئولان شهرداری علت فنس‌کشی را جویا شد که مشخص شد این حریم‌سازی براساس نیاز پارک و بنا به درخواست مردم بعد از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های متنوع ماه‌های قبل صورت گرفته و برای پروژۀ ایجاد فضای عمومی و آبنما برای زیباسازی بوستان لاله است و قرار نیست حتی یک درخت هم درآنجا قطع شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه
  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • لحظه نجات فرد پناهنده بر روی درخت در سیل (فیلم)
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • اعلام فهرست کاندیداهای مورد حمایت «خانه انقلاب» برای دور دوم انتخابات
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند