Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار تأکید کرد که عامل داخلی به میزان ۹۰ درصد باعث تشکیل نشدن کابینه این کشور شده است و حزب الله بخشی از طرف‌هایی است که در مسئله تشکیل دولت تلاش می‌کند.

او گفت: اگر امتیازدهی صورت نگیرد، تشکیل کابینه دشوار است و حزب الله نیز بخشی از طرف‌هایی است که در موضوع تشکیل کابینه تلاش می‌کند و به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌ها و متقاعد کردن طرفین به امتیازدهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیم قاسم افزود: مدت زمان دستیابی به راهکار تشکیل کابینه، منوط به پاسخ دهی طرف‌ها و کم کردن برخی شروط است چرا که باید انعطاف پذیری بیشتری وجود داشته باشد. ما هیچ شرطی را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم، اما تلاش باید ادامه یابد و ناامید نشد.

او با بیان اینکه طرف‌های خارجی و عناصر وابسته به آن، نقش مهمی در فروپاشی لبنان دارند، تأکید کرد: با وجود این مسئله، طرف‌های لبنانی در مسئله تشکیل نشدن کابینه، مقصر اصلی هستند. عوامل خارجی نفش بیشتری در فروپاشی داشتند و آمریکایی‌ها باعث آن‌ها شدند. سیاست‌های وارداتی عامل بحران امروز است نه سلاح حزب الله که همچنان از لبنان حفاظت می‌کند.

معاون دبیر کل حزب الله درخصوص مسائل منطقه‌ای گفت: ایران، پروژه مشخص و بر حقی دارد و به همین دلیل ایستادگی می‌کند و پیروز می‌شود.

او درباره توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد که اگر توافق هسته‌ای لغو شود، وضعیت به سود کشور‌های متحدش تغییر خواهد کرد، ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که شاید بازگشت به این توافق، باعث کاهش گرایش ایران به شرق شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: احتمالا توافق هسته‌ای به دو ماه نیاز دارد تا مسیر خود را طی کند و آمریکایی‌ها بر این باورند که وجود توافق، بهتر از نبود توافق است. اگر ایران موفق شود آمریکا را به این توافق بازگرداند، پیروزی بزرگی به دست آورده و هر پیروزی برای ایران، پیروزی محور مقاومت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نعیم قاسم حزب الله لبنان توافق هسته ای ایران حزب الله طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن