Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در عرضه کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان نداریم، گفت: قیمت حبوبات و خرما در آستانه این ماه 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، این روزها تامین کالای اساسی از مهمترین اخباری است که شهروندان آن را دنبال می کنند، اقلامی مانند برنج، مرغ، گوشت قرمز و روغن که مصرف روزانه مردم را تشکیل می‌دهد و عموما نیز اخبار نادرستی مبنی بر کمبود آن در بازار در دسترس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد در بازار کالاهای اساسی مشکلی در زمینه عرضه وجود ندارد و فقط در بخش روغن به دلیل افزایش تقاضا، کمبودهایی دیده می‌شود که با توجه به اعلام مسوولان به‌زودی رفع خواهد شد و البته برخی کالاها نیز با قیمت بیشتر به فروش می‌رسند که انتقاداتی را به دنبال داشته است.
با توجه به اینکه در روزهای پایانی هفته جاری، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، در کنار اقلام اساسی، تامین خرما و شکر در این ماه نیز مورد توجه قرار گرفته است، بر این اساس نشانی از کمبود این اقلام در بازار دیده نمی شود و جریان تامین و عرضه به صورت عادی ادامه دارد.
عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آخرین وضعیت تامین کالاهای مصرفی و قیمت آنها را تشریح کرد.
وضعیت عرضه برنج و حبوبات
«قاسمعلی حسنی» با بیان اینکه خرما در آستانه ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش قیمت داشته است، خاطرنشان‌کرد: قیمت خرما رطب از 23 هزار تومان به 28 هزار تومان، زاهدی از 22 هزار تومان به 27 هزار تومان و خاصویی از 22 هزار و 500 تومان به 30 هزار تومان رسیده است.
وی افزود: در این میان قیمت دو نوع خرما کبکاب و پیارم تغییر نیافته است و به ترتیب 15 هزار تومان و 100 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
حسنی با بیان اینکه خرما پیارم به اروپا صادر می شود، اظهار داشت: خرما زاهدی به دلیل صادرات به افغانستان، پاکستان و هند فروش بیشتری داشته و علت رشد قیمت نیز افزایش کرایه حمل و نقل این محصول بوده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته، گفت: لپه ایرانی به ازای هر کیلوگرم 41 هزار تومان و خارجی آن 25 هزار تومان به فروش می رسد، همچنین قیمت نخود 27 هزار و 500 تومان، عدس 27 هزار تومان، لوبیا 28 هزار تومان و ماش 25 هزار تومان تعیین شده است.
حسنی با بیان اینکه قیمت در بازار برنج نسبت به سال گذشته در ازای هر کیلوگرم یک هزار تومان افزایش را تجربه کرده است، تصریح کرد: قیمت برنج عنبربو به ازای هر کیلوگرم 24 هزار تومان، شیرودی 25 هزار و 500 تومان، صدر 27 هزار و 500 تومان، طارم فریدون کنار 32 هزار و 500 تومان، هاشمی 33 هزار و 500 تومان، آستانه اشرفیه 34 هزار تومان و دودی 35 هزار تومان تعیین شده است.
ثبات بازار چای و شکر
عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در قیمت شکر تغییری ایجاد نشده است، گفت: این کالا در سه نرخ به فروش می رود، قیمت 6 هزار و 650 تومان برای سهمیه واحدهای صنعتی، هشت هزار و 700 تومان برای مصرف کننده و 11 هزار و 500 عمده و آزاد تعیین شده است.
حسنی درخصوص قیمت چای نیز گفت: این محصول از 140 تا 160 هزار تومان در بازار به فروش می رسد که یکی از دلایل با ثبات نبودن قیمت این کالا شایعه هایی مبنی بر مجوز وارد با ارز نیمایی است.
به گفته وی، چای پیش از این با ارز 4200 تومان وارد کشور می شد که در صورت تغییر ارز آن بیش از 10 هزار تومان به هزینه واردات اضافه خواهد شد.
افزایش عرضه روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه هر ماه در 2 نوبت تنها 2 کارتن روغن به خرده فروشی ها عرضه می شود، گفت: این عرضه اندک در بنکداری ها موجب شده تا شاهد گرانفروشی حدود 50 درصدی در بازار این محصول باشیم.
وی با اشاره به اینکه در بعضی موارد اجبار به فروش کالای دیگر در کنار روغن دیده می شود، تاکید کرد: هرگونه عرضه روغن با کالای دیگر و گرانفروشی این محصول تخلف محسوب می شود.
به گفته حسنی، کاهش عرضه روغن در بنکداری ها نیز به دلیل افزایش عرضه این کالا در فروشگاه های زنجیره ای است.
در تامین و عرضه کالا هیچ کمبودی وجود ندارد
عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی با بیان سال گذشته خرید کالاها در آستانه ماه مبارک رمضان مانند گذشته نبود، گفت: عموما پیش از این ماه مردم به خرید انبوه روی می آوردند اما در دو سال اخیر شاهد چنین اتفاقی در کشور نبودیم.
وی افزود: با وجود اینکه در عرضه هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام کالاها به میزان نیاز جامعه وجود دارد اما رکود در خرید کالاها در بازار دیده می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است که بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع ٢٤٠ هزار تُن از سه نوع کالای برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد که توزیع ٣٠ هزار تُن برنج وارداتی، ٣٠ هزار تُن شکر و ١٨٠ هزار تُن روغن بر اساس برنامه عملیاتی شده است، این طرح بلافاصله بعد از تنظیم بازار پایان سال ٩٩، عملیاتی شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت
بر همین اساس کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن از طریق شبکه‌های توزیع کشور شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، مراکز اصناف منتخب با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی برای توزیع کالاهای اساسی مردم وجود ندارد و در صورتی که تشخیص داده شود بازار نیاز به کالا دارد اقدامات اساسی انجام خواهد شد.
در طول اجرای طرح، هر استانی که در زمینه تأمین این کالاها کمبود داشته باشد می‌تواند با انعکاس مشکل خود به وزارت صنعت نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان اقدام کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان هزار و 500 تومان کالاهای اساسی هزار تومان هزار تومان وجود ندارد سال گذشته هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مهمترین قطعات جوشکاری، الکترود است. معمولا از قطعات مختلفی برای جوشکاری استفاده می‌شود اما الکترود پرکاربرد و رایج‌ترین آنها است. البته خود الکترود هم به انواع مختلفی تقسیم شده و هر کدام از آنها را می‌توان در صنعت خاصی مورد استفاده قرار داد.

وقتی می‌خواهیم به قیمت الکترود بپردازیم باید به این مورد دقت داشته باشیم که هر کدام از انواع آن ارزش متفاوتی دارند. یعنی پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت الکترود موثر است و نمی‌توانیم برای همه انواع مختلف آن قیمت یکسانی تعیین نماییم. اگر می‌خواهید برای نیاز خودتان یک الکترود با کیفیت و با قیمت عالی خریداری کنید، باید پارامترهای موثر در کیفیت آن را بشناسید. 

قیمت الکترود مصرفی بالاتر است یا غیرمصرفی؟

به طور کلی الکترود به دو دسته مصرفی و غیرمصرفی تقسیم می‌شود. طبیعتاً اینکه کدام یک از آنها را خریداری کنید در قیمت الکترود تاثیر مستقیم می‌گذارد. با این دو دسته اصلی الکترود آشنا می‌شویم:

مصرفی:الکترود مصرفی مشخصات واضحی دارد و از نقطه ذوب پایینی برخوردار می‌باشد. معمولاً الکترود مصرفی را از جنس فولاد نرم یا نیکل تولید می‌کنند. دلیل نامگذاری این مدل الکترود آن است که در حین جوشکاری به اتمام می‌رسد. هر کدام از انواع روکش‌دار یا بدون روکش الکترود مصرفی قیمت متفاوتی در بازار خواهند داشت. غیرمصرفی:دسته دوم از الکترودهای جوشکاری مصرف نشدنی هستند. آنها در برابر دما و ذوب مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهند. اگر در بازار نام الکترود نسوز را شنیده‌اید باید بدانید که نسوز نام دیگر همین محصول است. دلیل نامگذاری آن هم مشخص است. الکترود غیر مصرفی در طول جوشکاری ذوب نشده و تمام نمی‌گردد. جنس الکترود چقدر در قیمت آن اثر می‌گذارد؟

پارامتر دیگری که در قیمت الکترود موثر است، جنس این محصول می‌باشد.  از نظر این پارامتر می‌توانیم الکترود را به دسته‌های زیر تقسیم بندی کنیم:

قلیایی:در الکترودهای قلیایی معمولاً مواد اولیه مختلفی ترکیب می‌شوند. از جمله مواد اولیه موجود در این محصول می‌توانیم به فلورید کلسیم، کربنات منیزیم و کربنات کلسیم اشاره کنیم. الکترودهای قلیایی معمولاً جنس مناسبی محسوب می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند. چدن:این مدل الکترود نیز از آلیاژ‌های آهنی تشکیل شده و دارای جنس‌های متنوعی است. احتمال دارد از فولاد نرم، نیکل خالص یا آلومینیوم در تولید آن بهره برده شود. البته الکترودهای چدنی یک ایراد بزرگ دارند و آن هم ایجاد ترک هنگام جوشکاری است. این مشکل می‌تواند قیمت این الکترودها را پایین بیاورد. پلاستیک:الکترودهای پلاستیکی مقاومت خوبی در برابر سایش از خود نشان می‌دهند. این محصولات در ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند و در برابر رطوبت هم مقاومت خوبی دارند. معمولا از الکترود پلاستیکی در تولید لوازم خانگی یا قطعات هواپیما کمک گرفته می‌شود. تنگسن:الکترودهایی که از جنس تنگستن باشند مصرف نشدنی هستند. الکترود تنگستن به خوبی می‌تواند در برابر ذوب و دمای بالا مقاومت کند. در تولید این مدل الکترود معمولاً از آلیاژ‌های مختلف در کنار فلزات بهره برده می‌شود. پلی اتیلن:الکترودی که از جنس پلی اتیلن باشد کاربردهای مختلفی دارد. از این محصول می‌توان برای نصب و ایزولاسیون استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که الکترود پلی اتیلن معمولاً در ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌گردد.

قیمت الکترود چقدر به روش ساخت آن وابسته است؟

ویژگی جالب الکترود آن است که با روش‌های مختلفی تولید می‌گردد. طبیعتاً هرچه روش به کار رفته در تولید این محصول دقیق‌تر و مناسب‌تر باشد، قیمت الکترود بالاتر می‌رود. مهمترین روش‌های تولید الکترود را با هم مرور خواهیم کرد:

کم هیدروژن:آن دسته از الکترودهایی که با پوشش هیدروژن کم تولید می‌شوند کاربردهای محدودی دارند. معمولا از این مدل الکترودها بیشتر در جوشکاری‌های فولادی استفاده می‌شود. طبیعتاً کاربرد محدود سبب می‌شود تا قیمت این الکترود متفاوت از دیگر الکترودها باشد. انجماد سریع:الکترودهایی که به صورت انجماد سریع تولید شوند معمولاً دارای کدهای E6010 و E6011 هستند. بهره بردن از روش انجماد سریع باعث می‌شود الکترود قابلیت‌های مختلفی هنگام جوشکاری داشته باشد. مثلاً الکترودهایی که به این سبک تولید شده باشند هنگام جوشکاری قوس قوی می‌توانند ایجاد نمایند. انجماد پر شده:این مدل الکترود معمولاً پوشش سنگین و مقاومی دارد. روش تولید به کار رفته در آنها کمک می‌کند تا در هنگام جوشکاری الکترود کارایی بیشتری داشته باشد. الکترودهای انجماد پر شده معمولاً می‌توانند جوش یکدست در فضای مورد نظر جوشکار ایجاد کنند. چسبان سریع: الکترودهایی که با سبک چسبان سریع تولید شده‌اند معمولاً دارای پوشش‌های مختلفی هستند. تعدد پوشش در این محصولات اتفاق چندان بدی نیست. در واقع پوشش‌های زیاد این الکترود کمک می‌کند تا نرخ رسوب گذاری آن هم سرعت بیشتری پیدا کند. تمامی این ویژگی‌ها در قیمت الکترود چسبان سریع تاثیر مستقیم خواهند داشت.

بهترین الکترود بر اساس کدام استاندارد تولید می‌گردد؟

یکی از پارامترهایی که روی قیمت الکترود تاثیر مستقیم دارد، بررسی استاندارد آن می‌باشد. استانداردهای مختلف کیفیت متفاوتی برای محصول را تضمین می‌کنند و طبیعتاً روی قیمت آن تاثیر مستقیم می‌گذارند. به طور کلی استاندارد الکترودها بر اساس عبارت مخفف  A.W.S تعیین می‌گردند. برای پاسخگویی به ذهن کنجکاو شما باید بگوییم که این عبارت مخفف انجمن جوشکاری آمریکا است. بر اساس این استاندارد حرف E مخفف واژه الکترود است که در تمام محصولات تولید شده قابل مشاهده می‌باشد. بعد از این حرف معمولاً دو یا سه رقم جود دارد که می‌تواند نشان دهنده سنجش مقاومت جوش باشد. طبیعتاً هرچه مقاومت بیشتر باشد، قیمت هم بالاتر می‌رود. اعداد بعدی نیز نشان دهنده جنس پوشش و منبع تغذیه هستند. براساس استانداردی که الکترود دارد به راحتی می‌توان متوجه کیفیت و قیمت آن شد.

پایین‌ترین قیمت الکترود را کجا پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید در سال ۱۴۰۳ با پایین‌ترین قیمت الکترود خریداری کنید باید دنبال یک فروشنده معتبر بگردید. این محصول از نظر کیفیت به صورت متنوع تولید می‌گردد. شما باید ابتدا یک فروشنده معتبر را پیدا کنید و در مورد خرید الکترود با او مشورت نمایید. شاید یک الکترود گران قیمت با وجود کیفیت بالایی که دارد نتواند نیاز شما را به خوبی برطرف سازد. پس نباید لزوماً روی کیفیت بالا در خرید الکترود حساس شوید. شما ابتدا باید روی کاربرد این محصول تمرکز کنید و گزینه‌ای را انتخاب نمایید که نیاز شما را به بهترین شکل برطرف سازد. اگر به یک فروشنده معتبر مراجعه کنید قطعاً با قیمت مناسبی الکترود را خریداری خواهید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳