Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دوشنبه شانزدهم فروردین‌ماه امسال، محیط بانان مستقر در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان متوجه حضور ۲شکارچی در منطقه شده و برای برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند، اما شکارچیان که سوار بر یک خودروی نیسان بوده اند فرار می‌کنند و عملیات تعقیب و گریز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محیط بانان مهدی مجلل و میکائیل هاشمی که با خودروی سازمانی به تعقیب شکارچیان مشغول می‌شوند، از مرکز تقاضای نیروی کمکی و انسداد جاده را می‌کنند و در پی این تقاضا، نیرو‌های کمکی به منطقه اعزام و جاده آسفالته را مسدود می‌کنند، اما شکارچیان چند کیلومتر جلوتر وارد یک راه خاکی شده و در محور فرعی و خلوت اقدام به شلیک به خودروی محیط‌بانان می‌کنند.

شکارچیان با سلاح جنگی که همراه داشته اند به صورت پیاپی به سمت خودروی محیط بانان شلیک می کنند که منجر به مجروج شدن هر دوی آن ها  می شود سپس شکارچیان با پیاده کردن محیط‌بانان مجروح  و شلیک تیر خلاص به سر آنها شهادت این دو محیط بان را رقم می زنند.

البته این پایان ماجرا نیست و نیرو‌های کمکی که در مسیر چشم انتظار شکارچیان و محیط بانان در تعقیب آن ها بودند، پس از مدتی انتظار با تلفن همراه ۲ محیط بان تماس می‌گیرند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند و در نتیجه عملیات جستجو آغاز می‌شود؛ عملیاتی که با تاریک شدن هوا دشوار می‌شود تا در نهایت سحرگاه سه‌شنبه به نتیجه می‌رسد.

نیمه شب سه شنبه یکی از اکیپ‌های جستجو موفق به شناسایی خودروی سازمانی در مسیر فرعی می‌شود، با پیکر بی‌جان ۲محیط بان مواجه می‌شود.

ساعاتی پس از وقوع این جنایت ماموران به فردی که در محل وقوع این جنایت حضور یافته بود مشکوک شده و برای انجام تحقیقات بیشتر او را دستگیر کرده و با تحویل این شخص به پلیس آگاهی راز این جنایت هولناک بر ملا می شود.

فرد مظنون در بازجویی‌ها ادعا می‌کند که در قتل محیط‌بانان نقشی نداشته، اما از طرف قاتلان برای از بین بردن آثار جرم به محل حادثه فرستاده شده است.

در پی کسب اطلاعات تازه از این فرد، ماموران پلیس برای دستگیری شکارچیان قاتل عازم محل سکونتشان می‌شوند، غافل از اینکه ۲ فرد شرور خیال تسلیم شدن  ندارند و از هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به ماموران فروگذار نمی‌کنند!

۲ شکارچی مذکور در مواجهه با نیرو‌های پلیس، با آن ها درگیر شده و سعی در آسیب رساندن به ماموران و فرار از چنگ قانون داشته اند که در نهایت موفق به این کار نشده و بازداشت می‌شوند و در بازرسی از خانه آنها، سه اسلحه شکاری و مقادیری گوشت آهو کشف و ضبط می‌شود.

با مأموریت قالیباف رئیس مجلس مبنی بر رسیدگی به خانواده محیط‌بانان، ظهر دیروز یکشنبه سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده مردم تهران  برای دیدار و دلجویی  از خانواده این ۲شهید عازم زنجان شد و با ابراز همدردی با خانواده این محیط‌بانان شهید گفت: ضایعه از دست دادن ۲محیط بان و شهادت آن‌ها باعث شد که سال بدی را آغاز کنیم و قطعا جامعه محیط زیست این غم بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

رفیعی افزود: متاسفانه این ۲محیط‌بان با بی رحمی تمام به شهادت رسیده‌اند که به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با شهادت این ۲محیط‌بان گفت: هماهنگی های لازم با دفتر رئیس قوه قضائیه انجام شده  و قرار است که پرونده به صورت ضرب‌العجل پیگیری شود.

رفیعی  ادامه داد: سازمان محیط زیست ۱۵۰ شهید محیط‌بان دارد، اما تاکنون صدای آن‌ها به جایی نرسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مادر شهید مجلل گفت: این شهید بزرگوار از محیط بانان فرهنگی بود.

رفیعی ضمن قول مساعدت به مادر شهید مجلل برای پیگیری خون این شهید افزود: قطعا پیگیری های لازم در ارتباط با این شهداء انجام خواهد شد.

پدر شهید میکائیل هاشمی نیز در دیدار با رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بنده نخستین فردی بودم که سر پیکر شهداء حاضر شدم و به چشم دیدم که چطور با بیرحمی تمام  آن‌ها را به شهادت رسانده اند.

او با اشاره به اینکه از خودروی سازمان تا جایی که تیر خلاص به شهداء زده بودند، حداقل ۲۰۰ متر فاصله بود، ادامه داد: اوج نامردی است که اینطور با همنوع رفتار شود.

پدر شهید بزرگوار مهدی هاشمی که خود نیز در شغل محیط‌بانی به مقام بازنشستگی نائل آمده است، گفت: متاسفانه همواره حقوق محیط‌بانان نادیده گرفته شده و امیدواریم که این موضوع هرچه سریعتر پیگسری و مرتفع شود. پدر شهید میکائیل هاشمی با اشاره به اینکه پوکه تیر‌های زده شده در محل حادثه بجا مانده بود، افزود: داغ پسرم زنده است و قطعا پیگیر خون او خواهم بود.

مادر شهید مجلل نیز ضمن گرامیداشت یاد این ۲شهید گفت: شهید مجلل در کودکی پدر خود را از دست داده بود و از همان دوران طفولیت مهدی سرپرستی او را به عهده داشتم.

او با اشاره به اینکه سه روز قبل از این درگیری و به شهادت رسیدن فرزندم یک تیر از سوی شکارچیان شلیک شده بود که دقیقا از کنار سر شهید رد شده بود، افزود: این حادثه در واقع نشانه‌ای برای شهادت فرزندم بوده است.

مادر شهید مهدی مجلل ادامه داد: از مسئولان می‌خواهم که پیگیر حقوق فرزند شهیدم که یک بسیجی فعال بود و از مقام معظم رهبری لوح دریافت کرده بود باشند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط بانان زنجانی شهدای زنجان محیط بانان مادر شهید شهید مجلل محیط زیست ۲محیط بان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

کد خبر 6088950

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر