Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:29:18 GMT

افزايش خطر گروه هاي برتري طلب سفيد پوست در جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۹۷۲۰

افزايش خطر گروه هاي برتري طلب سفيد پوست در جهان

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد شاهد گسترش خطر گروه‌های برتری طلب سفیدپوست در سراسر جهان هستیم و این یک چالش رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه تلویزیونی ان بی سی اذعان کرد شاهد خطر فزاینده گروه‌های «برتری طلب سفیدپوست» در سراسر جهان هستیم.
آنتونی بلینکن در پاسخ به سوال مجری ان بی سی مبنی بر این که درباره درخواست نماینده میشیگان و مامور سابق سیا از وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص این که گروه‌های بیشتری از «برتری پندار سفیدپوست» در خارج از کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد چه فکر می کند؟ در پاسخ گفت: شاهد خطر فزاینده گروه‌های برتری طلب سفیدپوست در سراسر جهان هستیم و این یک مشکل و چالش رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه آمریکا در ادامه پاسخ به سوال مجری ان بی سی تنها به لفاظی اکتفا کرده و افزود باید تصمیم بگیریم که چگونه می‌توانیم  با خطر برتری پندار سفید پوست مقابله کنیم.!
کارشناسان می گویند اگر سال 2019 مرگبارترین سال در ربع قرن برای تروریسم داخلی در آمریکا بود، سال 2020 سالی است که فعالیت نژادپرستان سفید پوست، گسترش بسیاری در آمریکا داشته است.

خروح نیروهای آمریکا از افغانستان تا یک سال دیگر
مجری ان بی سی در ادامه گفتگو با وزیر خارجه آمریکا گفت: درباره  تحولات افغانستان رئیس جمهور (بایدن) اعلام کرد تا یک سال دیگر آنجا نخواهیم نبود. خواه این ماه مه یا ژوئن باشد چگونه می‌توانیم متفاوت با شوروی (سابق) در سال 79 افغانستان را ترک کنیم؟ آن‌ها (روس ها) رفتند، هیچ گذار واقعی در کار نبود. طالبان قدرت را در دست گرفت. جنگ داخلی به وجود آمد. ما می‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. چرا نباید فکر کنیم که قرار است همان اتفاق بار دیگر تکرار شود؟
بلینکن در پاسخ گفت: رئیس جمهور (بایدن) متعهد به پایان دادن به این جنگ و خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان  است.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا (بایدن) می خواهد اطمینان دهد که در خروج نظامیان کشورش از افغانستان بیشترین توان خود را به کار خواهد بست تا به ادعای وی افغانستان هرگز دوباره به پناهگاه امن برای تروریسم و به ویژه تروریسمی که آمریکا را هدف قرار می‌دهد، تبدیل نشود.
وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد  ما اکنون در حال  تقویت دیپلماسی و تلاش برای آوردن همه طرف ها، طالبان، دولت افغانستان و سایر بازیگران اصلی در کنار یکدیگر هستیم.
بلینکن در ادامه لفاظی ها درباره تلاش برای صلحی پایدار در افغانستان ادعا کرده و افزود: فکر نمی‌کنم هیچ کسی در افغانستان اعم از طالبان یا دولت و مطمئناً مردم این کشور، نفعی در بازگشت جنگ داخلی در این کشور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفید پوست وزیر خارجه آمریکا ان بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان