Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ارشد مطالعات آمریکا گفت: در شرایط فعلی هیچ علائمی از اینکه ایران می‌خواهد یک شبه راستی آزمایی کند وجود ندارد دلیل آن هم این است که منابع این اخبار یا خود رسانه‌های غربی و یا رسانه‌های وابسته به غرب است.

سیدمحمد مرندی، کارشناس ارشد مطالعات آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادعای خبرگزاری ژاپنی کیدو مبنی بر اینکه در صورت نهایی شدن توافق بناست آمریکایی‌ها در بیانیه‌ای لغو تحریم‌ها را اعلام کنند و یک روز بعد ایران در بیانیه‌ای بازگشت به تعهدات برجامی خود را آغاز کند و اینکه آیا تنها ۲۴ ساعت فرصت کافی است برای آنکه اقدامات آمریکا راستی آزمایی شود، گفت: به نظرم این خبر صحت ندارد، چون منابع آن اطلاعاتی است که توسط دولت‌های غربی منتشر می‌شود و طبیعتا اهداف غرب را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنچه واضح و شفاف است برای راستی آزمایی لغو تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها چند ساعته امکان پذیر نیست، چون ایران در تمامی سطوح تحریم است و برای اینکه اطمینان حاصل شود که تحریم‌ها در عمل لغو شده اند، بایستی یک فرآیند طولانی طی شود.

مرندی ادامه داد: به عنوان مثال برای اینکه یک محموله نفت به فروش برسد این محموله باید بتواند در بنادر بارگیری شود، شرکت‌های بین المللی بار را بپذیرند و شرکت‌های بیمه حاضر به بیمه کردن آن‌ها باشند. از طرف دیگر کشتی حامل محموله نفتی بتواند به مقصد برود، آنجا محموله را در بندر تخلیه کند و همین فرآیند مربوط به فروش نفت می‌تواند هفته‌ها طول بکشد و مطابق آنچه عراقچی گفته است مشاهده رفع تحریم باید اتفاق بیفتد.

این کارشناس ارشد مطالعات آمریکا با تاکید بر اینکه پروسه لغو تحریم‌ها طبیعتا چندین هفته طول خواهد کشید تا راستی آزمایی آن اثبات شود، گفت: خبر مطرح شده یا شیطنت رسانه ژاپنی است و یا همان طور که گفتم منبع اخبار دول غربی هستند و این رسانه‌ها در راستای تسهیل منافع آن‌ها قدم برمی دارند، چون قطعا مذاکره کنندگان ایرانی به خوبی می‌دانند مسئله راستی آزمایی حتی در یک نمونه از عناوین تحریمی ایران فرآیندی طولانی و زمان بر خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی این فرآیند مسیری است که حتما با یک امضا محقق و عملیاتی نمی‌شود و جمهوری اسلامی برای بار دوم از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و  اجازه تکرار اتفاقی که زمان اوباما افتاد را نمی‌دهد.

مرندی در پاسخ به اینکه چه قدر احتمال دارد مذاکره کنندگان ایرانی این بار هم برای کسب سریع‌تر نتیجه این اشتباه را تکرار کنند، گفت: در شرایط فعلی هیچ علائمی از اینکه ایران می‌خواهد یک شبه راستی آزمایی کند وجود ندارد دلیل آن هم این است که همه این حرف و حدیث‌ها یا از رسانه‌های غربی و یا از رسانه‌های وابسته به غرب نشر پیدا می‌کند.

این کارشناس ارشد مطالعات آمریکا در پایان این گفتگوتصریح کرد: با این حساب قطعا مذاکره کنندگان کشورمان اشتباه زمان اوباما را در نظر دارند و از تکرار آن جلوگیری می‌کنند آن هم با تاکید صریح مقام معظم رهبری مبنی بر راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا و ذکر این نکته که منظور از این راستی آزمایی تایید صحت لغو تحریم‌ها با گذشت فاصله چند دقیقه یا چند ساعت از ادعای آمریکایی‌ها نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرندی نشست وین راستی آزمایی نشست 1 4 راستی آزمایی لغو تحریم ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد

 

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما به گفته شهروندخبرنگار ما این پرواز قرار بود  ساعت ١٨:١٠ ، چهارم اردیبهشت ماه از تهران به مقصد مشهد برود که با بیش از ۵ ساعت تاخیر  مواجه شد.

تاکنون مسؤلان هواپیمایی برای این اتفاق پاسخی  نداده اند.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

پرواز ساعت ١٨:١٠ مورخ چهارم اردیبهشت ماه با تأخیر بیش از پنج ساعت پرواز پرشین از  تهران به مشهد مواجه بوده که تمام مسافرین سرگردان بودند و هیچکس پاسخگو نبود .

دیگر خبرها

  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد پرسپولیس
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان