Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:26:36 GMT

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۴۲۸

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا در دیدار با حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سوابق تقریب در دنیای اسلام نسبت به تلاش جدی برای وحدت تاکید کرد و نسبت به توطئه دشمن با هدف ایجاد تفرقه و درگیری‌های خونین در کشورهای اسلامی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرجع تقلید نسبت به فتنه بزرگی که ملت‌های منطقه با آن رو به رو هستند هشدار داد و گفت: علاوه بر مشکل بیماری و ویروس همه‌گیر کرونا، سقوط ارزش پولی و توطئه دشمن با هدف ایجاد تفرقه و درگیری‌های خونین در کشورهای اسلامی جریان دارد.

وی راه مقابله با این‌توطئه‌ها را اتحاد ملت‌های منطقه و مقاومت برشمرد و گفت: تنها راه زندگی با کرامت و مأیوس کردن دشمن، یک‌پارچه‌شدن ملت‌های مسلمان است.

این‌مرجع تقلید تدبر در نص آیات قرآن و کلمات معصومین علیهم السلام و نیز عبرت گرفتن از گذشته ملت‌های مختلف را راه تقویت امت و ایجاد نقشه راهی در جهت مقاومت توصیف کرد و افزود: توکل بر خداوند متعال که منشأ خیر و فضیلت است، اولین رکن مقاومت و کلید رهایی از فشار و پشت سر گذاشتن چالش‌ها است و هیچ نیرویی یارای نیروی توکل نیست.

وی همچنین بر افول روز افزون دنیای غرب و لزوم بهره مندی از فرصتی که اینک در اختیار جهان اسلام قرار گرفته تأکید کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: مرجعیت عالی دینی نقش بارز و برجسته ای در راستای تقویت ارزش‌های مدارا و پرهیز از تندروی و پذیرش یکدیگر و نیز در سطح فرهنگی و اقتصادی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: مرجعیت عالیقدر شیعه از زمان سرنگونی رژیم صدام تاکنون با ملاحظات و رهنمودهای ارزشمند خود بر وحدت و یکپارچگی مردم عراق و پاسداری و احترام به استقلال و حاکمیت این کشور و اصلاح فرایند سیاسی در لحظات حساس و سرنوشت ساز تاکید کرده اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش دشمنان عراق از جمله بقایای رژیم صدام و تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها برای به راه انداختن جنگ طایفه‌ای در عراق، گفت: با حمله به مراقد ائمه اطهار (ع)،علما، اولیا و صالحان و تخریب مساجد و به قتل رساندن مردم بی گناه، مراجع بزرگوار با رهنمودها و نقش آفرینی بی بدیل خود از سوق یافتن عراق به سمت چنین جنگی جلوگیری کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: توصیه به حکومت برای اهمیت دادن به مردم و تحول و توسعه و رشد در سطح اجتماعی و تربیتی و سیاسی و دفاع از مردم، و تلاش برای توسعه و اتقان دستگاه‌های امنیتی، اقتصادی، آموزشی، خدماتی و مستقل، نهادها و وزارتخانه‌ها و پایان دادن به فساد از نقش‌های مرجعیت است.
 

کد خبر 5186468

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید شهریاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ماه مبارك رمضان قرآن قرآن کریم ماه رمضان ۱۴۰۰ فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله محمد باقر صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد رادیو قرآن سازمان دارالقرآن الکریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هیات مذهبی روزه داری شهید صدر دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجراهای نوه آیت‌الله مدرس، معلم انشاء احمد مسجدجامعی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی