Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تمام سانتریفیوژ‌ها از نوع IR۱ بودند و توان هسته‌ای ایران تضعیف نخواهد شد.   کسی در این دامی که طراحی کردند، نخواهد افتاد. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مسیر مذاکرات را منحرف کند.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران در روز دوشنبه ۲۳ فروردین که به صورت مجازی برگزار شد، به بیان وقایع سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: دوشنبه ۱۶ فروردین سفر وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه آسیای میانه را داشتیم. هفته قبل از آن برای حضور در کنفرانس قلب آسیا به تاجیکستان سفر کرده بودند.    وی ادامه داد: هفته گذاشته در روز جمعه پایان دور اول کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که هجدهمین نشست بود. ای هفته هم دوباره مجدد مذاکرات و گفت‌وگوها از چهارشنبه آغاز می‌شود.    سخنگوی دستگاه دیپلماسی ابراز داشت: نخست وزیر کره ۲۲ و ۲۳ فروردین به ایران خواهد آمد و امروز یا امشب هم میزبان وزیر امور خارجه روسیه هستیم و وزیر امور خارجه هم در این هفته به ایران خواهد آمد.    خطیب‌زاده در مورد آخرین بررسی‌ها درباره حادثه نطنز گفت: اتفاق ناگواری که افتاد و رژیم صهیونیستی قبل از آن اشاره کرده بود. من خوشحالم که هیچ آسیب انسانی و محیط زیستی و جود نداشته چرا که می‌توانست به فاجعه تبدیل شود.    وی تاکید کرد: تمام سانتریفیوژ ها از نوع IR1 بودند و توان هسته‌ای ایران تضعیف نخواهد شد.  کسی در این دامی که طراحی کردند، نخواهد افتاد. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مسیر مذاکرات را منحرف کند. جمهوری اسلامی انتقام خواهد گرفت. در وین هیچ مذاکره‌ای در وین اتفاق نمی‌افتد و آنچه که هست بحث درباره رفع تحریم‌ها است.    خطیب‌زاده در تشریح سفر لاوروف به تهران افزود: در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه، دیدار با رئیس جمهور ایران و امضای دو تمدید ۵ ساله سند همکاری میان دو کشور فردا در تهران خواهیم داشت.   این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگشت ایالات متحده به تعهدات برجامی خودش روشن است، گفت: این کشور با هدف از بین بردن برجام اقداماتی انجام داده است. بارها اعلام کردند که فشار حداکثری را بر ایران وارد می‌کنند تا ایران نتواند از آن استفاده کند. من متاسفم از اینکه برخی از ایالات متحده به وین می‌آیند تا بدون اینکه تحریم‌ها را لغو کنند قصد مذاکره دارند. سیاست‌های اعلامی ایران پا برجا است.    وی همچنین از اقدامات کره جنوبی برای پرداخت مطالبات ایران اضافه کرد: روابط ایران و کره جنوبی از این نوع بی‌عملی ضربه خورده است و باید ببینیم که در این راستا چه خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید: صالحی: اقدام امروز علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور است

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد