Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به سفر منطقه‌ای ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی اشاره کرد و گفت که سفر به این کشورها از قبل طراحی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین نیز اشاره کرد و افزود: این هفته دوباره از روز چهارشنبه مذاکرات و گفت‌وگوها در چارچوب رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: امشب میزبان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواهیم بود و روز شنبه وزیر خارجه صربستان به ایران می‌آید.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته در نطنز و تحلیل‌های متفاوت مطرح شده در این خصوص و اینکه برخی می‌گویند با توجه با این اتفاق، ایران باید مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند، اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی می‌گفت و از منابع متعدد تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. خوشحالم هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه‌ای بینجامد که جنایت علیه بشریت است که از ذات گردنکش رژیم دور نبوده است.

اینکه با این هدف بوده توان هسته‌ای ایران محدود شود. تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR1 بوده و با سانتریفیوژهای جدید جایگزین می‌شود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام خود تلاش کرد از مردم ایران انتقام صبر و رفتار پر از حکمت خود را در مسیر رفع تحریم‌ها بگیرد. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است.

وی گفت: آنچه در وین در حال انجام است مذاکره هسته‌ای نیست. گفت‌وگوهای تکنیکی برای رفع تحریم‌های آمریکا بین ایران و ۱+۴ و اتحادیه اروپاست.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی گفت: هیچ تفاوتی بین هیچ تحریمی وجود ندارد. بارها مقامات آمریکایی گفتند که تحریم‌ها را اعمال کردند برای فشار حداکثری و اینکه هیچ کس نتواند برجام را احیا کند.

خطیب‌زاده گفت: متاسفم برخی از ایالات متحده به وین می‌آیند که با ۱+۴ گفت‌وگو کنند برخی از میراث شکست خورده ترامپ را حفظ کنند. این مسیری که برای اصلاح اقداماتشان در پیش گرفتند باید کامل باشد.

وی سفر نخست‌وزیر کره جنوبی را در راستای رفع انسداد منابع ایران در کره برشمرد و افزود: این بدهی کره است و هیچ ربطی به تحریم‌های فراسرزمینی ایران ندارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی گفت: روابط ایران و عراق چندلایه و مردمی و راهبردی است و در تمام موضوعا فیمابین رایزنی‌ها در جهان است. روابط استانی چه با اقلیم و چه بخش‌های دیگر عراق پیگیری می‌شود. با توجه به قرابت‌های نزدیک بین اقلیم و استان‌های ما در سطوح بسیار خوبی پیگیری می‌شود. به صورت روزانه چه در ترددها و ترانزیت و ... همکاری‌های ما نزدیک است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره بدهی‌های عراق به ایران اظهار داشت: در خصوص بدهی‌ها در سفر وزیر خارجه عراق به تهران مفصل صحبت کردیم و رئیس کل بانک مرکزی رفت عراق و یکسری اقدامات انجام شد و در دست است. قاعدتا موانع هست ولی پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سایت هسته ای نطنز تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم