Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰)‌ این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه درباره درخواست تعدادی از نمایندگان به منظور اعمال قانون ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت تأخیر در اجرا و یا عدم اجرای کامل قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که موسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این در حالی است که نمایندگان اشکالی را به دولتمردان در مورد عدم اجرای این قانون گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان مجلس معتقدند چرا جلسه هیأت امنای صندوق توسعه درباره تعیین تکلیف تنفس خوراک الزامی و مندرج در قانون پترو پالایشگاه‌های تصویب نمی‌کند تا تکلیف اجرای این قانون و احداث پتروپالایشگاه‌ها مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکثر نمایندگان مجلس بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قانون پترو پالایشگاه‌ها تأکید داشتند و نمایندگان دولت هم در این نشست حضور داشتند؛ از سازمان برنامه و بودجه آقای پورمحمدی و از وزارت نفت آقای فلاحتیان و از هیأت عامل صندوق توسعه آقای ساعدی حضور داشتند.

شریعتی گفت: میهمانان این نشست تأکید داشتند که بایستی قانون به صورت کامل اجرا شود و دولت و صندوق توسعه هم همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و امیدواریم سریع‌تر مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی در این باره صادر شود.

وی افزود: با توجه به تأکید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تصویب اعطای تنفس خوراک از سوی هیأت عامل صندوق توسعه برای احداث پترو پالایشگاه‌ها و با توجه به مهلت ۱۰ روزه مندرج در آیین نامه، فرصت ۱۰ روزه به کمیسیون انرژی داده شد تا این کمیسیون نظرش را در مورد اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به هیأت رئیسه مجلس اعلام کند و این کمیسیون هم همین مهلت را در نظر گرفت تا ظرف ۱۰ روز آینده جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای اعطای مجوز تنفس خوراک برای احداث پترو پالایشگاه‌ها در نظر گرفت. ضمن این که در این نشست نظر کمیسیون انرژی به صراحت به دولت به منظور اجرای قانون پترو پالایشگاه‌ها اعلام شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اعلام نظر نهایی کمیسیون انرژی مجلس به هیأت رئیسه مجلس بعد از مهلت در نظر گرفته (۱۰ روز) به صندوق توسعه ملی اعلام خواهیم کرد و امیدواریم دولت از این فرصت داده شده استفاده کند و هر چه سریع‌تر اعطای تنفس خوراک به پترو پالایشگاه ها از سوی صندوق توسعه ملی تصویب شود در  غیر این صورت طبق روال و زمانبندی در نظر گرفته شده نظر کمیسیون انرژی در مورد اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: انرژی شریعتی مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس صندوق توسعه ملی ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون انرژی مجلس پترو پالایشگاه ها صندوق توسعه تنفس خوراک آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی

رئیس اتاق اصناف استان گفت: مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است.   الهی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و بدون شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها بدون مجوز محسوب می‌شوند.   وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند، از همه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان کهگیلیویه و بویراحمد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای ، مالیاتی و دیگر خدمات هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند.   به گفته رئیس اتاق اصناف استان صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.   وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.   الهی افزود: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از ۴ هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام