Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:45:55 GMT

تفکر ترمیمی لازمه توسعه شهر ترمیمی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۸۶۹

تفکر ترمیمی لازمه توسعه شهر ترمیمی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد فرجی‌ها ناظر علمی دبیرخانه شهر ترمیمی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیرو‌هایی که در دفاتر تسهیلگری مشغول فعالیت هستند به‌منظور بهتر اجراشدن هدف فعالیت‌های ترمیمی را ضروری و شرط پذیرش دفاتر برای ورود به این فرآیند دانست و گفت: باید همه اعضای دفاتر تسهیلگری دوره‌های آموزشی لازم را با همکاری دبیرخانه شهر ترمیمی طی کنند تا پس از اهدا گواهینامه، افراد بتوانند در دفاتر مشغول به فعالیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر تسهیلگری سیس آباد نیز انجام اقدامات اجتماعی توامان با عملیات‌های عمرانی در راستای ارتقا سطح فرهنگی جامعه را لازمه داشتن جامعه محلی مناسب ارزیابی و ضمن بیان آمار حل اختلاف در شعبه صلحیه مستقر در این محله، استقرار شعب مشابه در محلاتی که برند ترمیمی را کسب می‌کنند، خواستار شد.

بیشتر بخوانید

با تمیهدات شهرداری مشهد کارگر واقعی که محتاج کار باشد، بیکار نخواهد ماند

در ادامه جعفر سروی‌ها مدیر پروژه شهر ترمیمی گفت: به جهت توسعه مفاهیم ترمیمی، کاهش میزان تخلفات شهری، کاهش تنش‌ها از میان شهروندان و شهرداری در سطح محلات مشهد نیاز است تا افراد شاغل در دفاتر تسهیلگری از بین کسانی انتخاب شوند که دارای تفکر ترمیمی باشند و در این خصوص دبیرخانه شهر ترمیمی به جهت آموزش عملی تسهیلگران در زمینه اقدامات ترمیمی در سطح هر محله اعلام آمادگی می‌کند.

در راستای راه‌ اندازی کار گروه دفاتر تسهیلگری ذیل دبیرخانه شهر ترمیمی نیز معاون سازمان بازآفرینی شهری به باز تعریف ماهیت فعالیت دفاتر تسهیلگری که یکی از نیاز‌های اصلی فعالیت دفاتر است اشاره کرد و گفت: پس از اعلام ماهیت دفاتر و بر اساس خدماتی که ارائه خواهند داد، تعرفه‌ها تعیین می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاتر تسهیلگری سازمان باز آفرینی شهری شهر های ترمیمی شهرداری مشهد دبیرخانه شهر ترمیمی دفاتر تسهیلگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا