Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه احداث تونل بلوار جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام به‌عنوان پروژه بسیار بزرگی در دست اجراست، طول مسیر کل پروژه از ابتدای رمپ تا انتها ۱۲۰۰ متر است و عملیات عمرانی آن یک سال و نیم قبل به صورت پیمانی با سازمان توسعه و عمران شهرداری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عمده مشکلات پروژه را با توجه به قرار داشتن آن در در داخل بافت دانست و تصریح کرد: جابجایی تأسیسات در هر نقطه از این پروژه مشکلاتی را در اجرا به وجود آورده است که با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام بوده و البته هزینه‌ای سنگین برای شهرداری به همراه داشته است.

حلوایی زاده عنوان کرد: در فاز اول بعد از میدان امام حسین (ع) تا خیابان سواران، تقریبا پیشرفت عرشه پل و تونل مناسب بوده و بیش از ۹۰ درصد از محدوده تکمیل‌شده است و فقط یک بخش باقی مانده که با جابه‌جایی تاسیسات برق، پروژه عملیاتی می‌شود.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این محدوده از بلوار، تردد به حالت اول بازگشته است، ابراز کرد: جابه‌جایی تاسیسات در پروژه قابل پیش‌بینی بود که همزمان با اجرای پروژه جابه‌جایی‌ها نیز انجام شد، در حال حاضر حدفاصل خیابان امام حسین (ع) تا بلوار نور پروژه تکمیل‌شده و رفت و آمد انجام می‌شود.

حلوایی زاده یادآور شد: در تلاش هستیم تا اجرای تونل و سقف به سمت میدان، تکمیل شود و تردد مردم در این بخش به شرایط قبل باز گردد و با احداث رمپ و عملیات خاکبرداری از زیرتونل مشکل را رفع کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: عملیات تونل به صورت ریزسطحی ادامه دارد که در قسمت میدان امام حسین (ع) که محور اصلی است و دو قسمت درگیر بوده که تا پایان این ماه عملیات تکمیلی از سمت میدان امینی بیات به سمت شاهد تمام می‌شود و تردد به حالت قبل برمی‌گردد.

حلوایی زاده اضافه کرد: اجرای این پروژه، با برنامه ریزی ۲ ساله تعریف شد که یک سال و نیم آن گذشته که با توجه به مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا امیدواریم در سال جاری این پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه علی‌رغم افزایش قیمت، تمهیدات لازم در تامین مصالح اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم این تونل بعد از خیابان سواران و ادامه در بلوار جمهوری اسلامی تکمیل شود، هر چند هنوز معارض وجود دارد، اما طبق زمان‌بندی امسال این پروژه تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم پروژه عمرانی معاون فنی و عمرانی شهرداری قم حلوایی زاده امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی گفت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین - رحیم آباد - کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین - الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین - رحیم آباد - کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه‌ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

اعلایی گفت: استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش دولت در فضای‌های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان