Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: اصلاح قانون نظام جامع دامپروری باید در راس برنامه‌های مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

اکبر فتحی در جلسه‌ای با حضورحجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، با اشاره به تعریف بودن فواصل و جرائم قانون جامع دامپروری کشور، بیان کرد: خارج از سازمان جهاد کشاورزی ضوابط مربوط به محیط زیست، راه و بخش آب و برق با یکدیگر همخوانی ندارند و مادامی که این ضوابط یکدست نشود، در کل عرصه تولید بخش صنعتی و کشاورزی با مشکل مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ارتقای تولید نیازمند شناسایی و رفع محدودیت‌های عرصه کشاورزی است، گفت: تولید انبوه محصولات کشاورزی در شرایط کنونی نیازمند ارتقای بهره وری و عملکرد در واحد سطح و به طور کلی علمی سازی فرایند تولید محصول است.

وی با بیان این‌که عدم وجود یک نظام بهره برداری مشخص و مدون نسبت به شرایط هر استان و عدم وجود برنامه‌ای برای بازرگانی محصولات کشاورزی به عنوان دو مشکل عمده و مهم پیش روی تولید بخش کشاورزی است، افزود: عمده قطعات زمین‌های زراعی و باغی ما قطعات خرد هستند که توانایی رقابت در تولید محصولات کشاورزی را از این بخش سلب می‌کند لذا داشتن حضوری فعال و جدی در عرصه رقابت جهانی نیازمند کاهش هزینه‌های تمام شده محصول است.

فتحی متذکر شد: حضور در رقابت برای تولید محوصلات کشاورزی نیازمند تعریف یک نظام بهره برداری مشخص و مدون و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و یا اجرای طرح یکسان کشتی است چرا که داشتن برنامه‌ای مشخص در جهت بازرگانی محصولات کشاورزی و اصلاح نظام بازار به تحریک تولید منجر خواهد شد.

وی افزود: اکنون تولیدات کشاورزی از مدل تار عنکبوتی پیروی می‌کنند و بر این اساس، هرساله به تولید مازاد یک محصول منجر می‌شود که راه خلاصی از این مدل در تدوین الگوی کشت ملی است.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی در رابطه با پروژه‌های غرب و شمال غرب کشور، اظهار کرد: ۹۶ الی ۹۸ درصد از سیستم‌های آبیاری در استان تاکنون اجرایی شده است، تزریق تسهیلات هرچند کم موجب تکمیل تمامی این طرح‌ها شده و به تحریک تولید نیز کمک خواهد کرد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، برای پیشبرد اهداف خود به دنبال نهادسازی است، در صورتی که این نهادها موجود هستند و از ظرفیت شرکت تعاون روستایی و شبکه‌های تعاون روستایی نیز می‌توانند استفاده کنند؛ لذا در صورتی که بین بخش‌های مختلف ارتباط ایجاد شود همه آن‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره مند شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دامپروري کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی