Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@20:44:57 GMT

ويلاي چوبي مدرن يا سنتي ؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۱۶۶

ويلاي چوبي مدرن يا سنتي ؟

 خبرگزاری آریا- اقامت در یک ویلای چوبی چه چیزی را به یاد شما می آورد ؟ اولین چیزی که در ذهن آدم خطور می کند حس آرامش و بوی چوب در یک روز بارانی در وسط جنگل های شمال است. سازه های چوبی در کشورهای آمریکا، ژاپن، کانادا و اروپا کاربرد زیادی دارند و به فراوانی مشاهده می شوند. زیرا در برابر عوامل بسیاری مانند زلزله، آتش، حشرات و قارچ ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مقاومت نسبتا بالایی دارند و از نظر طراحی افراد می توانند با توجه به سلیقه خود مدرن یا سنتی را انتخاب کنند که ممکن است همین سنتی یا مدرن بودن بودن در قیمت نهایی آن تاثیر گذارد و به همین دلیل بهتر است همه موارد در ابتدای کار مشخص شود تا براورد هزینه به درستی انجام شود. در این قسمت توضیح مختصری در این زمینه شرح می دهیم :

مقاومت چوب دربرابر زلزله : با توجه به اینکه چوب وزن پایینی دارد در مواقع زلزله به علت سبک بودن آن گزینه مناسبی در مناطق زلزله خیز است. اگر بخواهیم مهم ترین مزایای دیگر آن را نام ببریم می توانیم به مقاومت بالای آن در برابر بلایای طبیعی مثل سیل و آتش سوزی اشاره کنیم. در طراحی سازه های مقاوم در برابر بلایای طبیعی، از چوب استفاده می کنند و بهترین و مناسب ترین مصالح در این زمینه به شمار می رود که بار مرده ساختمان را تا هفت برابر نسبت به ساختمان های فولادی و یا بتنی کاهش می دهد. بنابراین می توان گفت تمام سازه های چوبی یکی از بهترین سازه های مقاوم در برابر زلزله است. به عنوان مثال زمین لرزه ای که در سال 2009 در ژاپن اتفاق افتاد نتوانست ساختمان هفت طبقه چوبی که در یکی از شهرهای آن قرار داشت را تخریب سازد. قابل ذکر است که بزرگی این زمین لرزه به شدت 5/7 ریشتر بود و به گونه ای بود که این شدت هر 2500 سال اتفاق می افتد.
مقاومت چوب در برابر آتش : با توجه به اینکه در باور بسیاری از افراد چوب جزو مصالحی است که مستعد آتش سوزی است اما باید این موضوع را بدانید که تمامی سازه های چوبی با مصالح نسوز پوشانده می شود. در اکثر موارد از تخته های گچی به عنوان لایه های محافظ در مقابل آتش استفاده می شود به گونه ای که اکثر سازه های چوبی سطح دیوارها و سقف ها نیز با تخته های گچی پوشانده شده است. اینکه چوب قابل اشتعال است کاملا درست است و هیچ شکی بر آن نیست اما باید این را گفت که ذغالی که در سطح چوب ایجاد می شود توسط خاصیت عایق کاری حرارتی خود از اینکه آتش به سرعت به درون چوب نفوذ کند کاهش می دهد و باعث می شود پایداری آن افزایش یابد.

مقاومت در برابر حشرات و قارچ‌ها : برای اینکه چوب از نفوذ قارچ ها و حشرات درامان باشد از چوب های ضد موریانه و ضد رطوبت در سازه های چوبی استفاده می کنند و علاوه بر این نیز چوب را با مواد شیمیایی مقاوم می کنند و از این بابت می توان با خیال راحت این کار را انجام داد.

هزینه ساخت ویلا چوبی : جهت ساخت ویلای چوبی اولین گامی که باید برداریم براورد هزینه است. امکان ساخت ویلاهای چوبی فوق العاده زیبا با استانداردهای متنوع وجود دارد که جهت دریافت قیمت ساخت ویلای چوبی باید از تمام مراحل ساخت و اسکلت ساخت ویلا آگاهی کسب کرد و مهم ترین بخشی که در قیمت ویلا چوبی قرار دارد نوع چوب و سیستم نگهداری از این ویلاها است که در قیمت ویلا تاثیر بسزایی دارد.

عوامل موثر در قیمت ویلای چوبی

نوع چوب به کار رفته در نمای ویلای چوبی ساخت ویلا به صورت ویلای تمام چوب یا مدولار سیستم اطفا حریق در کل ساختمان رنگ چوب در نمای بیرونی ویلا ساخت ویلا به صورت یک طبقه یا دوبلکس بودن

مزایا و معایب ویلای چوبی

مزایا : سبکی، صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه مناسب، متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف، ضد زلزله، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت بالا نسبت به ساختمان های بتنی، طول عمر بسیار بالای آن

معایب : تعداد طبقات کم، نیاز به نیروی متخصص ساخت در این زمینه

مراحل طراحی یک ویلای چوبی

مرحله اول برای ساخت یک ویلای چوبی در نظر گرفتن سبک زندگی ساکنین منزل است. مواردی از جمله سن و تعداد ساکنین برای داشتن ویلای چوبی مدرن یا سنتی موضوع مهمی است. مرحله بعد ابعادی است که باید انتخاب کنیم و صرفا همیشه ویلای بزرگتر بهتر نیست و باید این مسئله را در نظر گرفت که قرار است در هر قسمت چه فعالیتی انجام شود و این ابعاد را با توجه به فعالیت ها انتخاب نمود. در طراحی ویلاهای چوبی آزادی وجود دارد و طراح می تواند سلیقه به خرج دهد و هر نوع طرحی را با چوب بزند که این بستگی به خلاقیت و تجربه طراح دارد.

در نظر گرفتن جزئیات ساخت ویلای چوبی

در ساخت ویلای چوبی باید به این موضوع دقت داشت که بودجه را به درستی تخمین بزنیم زیرا در اول کار ممکن است به مواردی مانند پنجره ها و خرپا هیچ توجهی نشود که همین موارد در انتهای کار باعث افزایش قیمت شوند. در واقع بهتر است که بین ابعاد ویلا، کیفیت و بودجه نیز تعادل برقرار باشد به همین دلیل بهتر است ابتدا به مسائل ضروری و سپس به زیبایی و تجملات بپردازیم.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدرن سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)

منبع: تابناک

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم
  • جزئیات آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • اعلام جزئیاتی درباره پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید