Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:46:52 GMT

تحقق ۳.۵ میلیارد دلار داخلی سازی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۳۳۳

تحقق ۳.۵ میلیارد دلار داخلی سازی در کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط صنایع سراسر کشور در بخش های مختلف صنعتی ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار داخلی سازی صورت گرفته است.

مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۴ سال متوالی شعار سال را به بخش تولید و صنعت اختصاص دادند و خوشبختانه در سال گذشته با تلاش صنعتگران کشورمان توانستیم شاهد رشد مناسبی در بخش تولید کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی بخش صنعت کشور توانست، رشد صنعتی را رقم بزند که شیوع ویروس کرونا، شرایط نامساعدی برای بخش مولد کشور ایجاد کرده بود، اما خوشبختانه در حوزه تولید محصولات مورد نیاز مردم برای مقابله با این بیماری شاهد جهش خوبی بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و روند افزایشی تولید محصولات منتخب صنعتی را از جمله اقدامات انجام شده در سال جهش تولید برشمرد و گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز توسط صنایع سراسر کشور در بخش‌های مختلف صنعتی ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار داخلی سازی صورت گرفته است.

رشد ۲۲۵ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در ۱۱ ماهه سال ۹۹

صادقی نیارکی با تشریح وضعیت شاخص‌های کلان صنعت در سال گذشته خاطر نشان‌کرد: میزان سرمایه گذاری صنعتی در سال ۹۹ با رشد ۲۲۵ درصدی به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طی ۱۱ ماه رسیده است که این میزان تا پایان سال روند افزایشی داشته است.

صادقی نیارکی افزایش ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در سال جهش تولید بستر را برای فعالیت ۱۲۱ هزار نفر فراهم کرده است.

جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی

وی همچنین از جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این روند در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی حفظ و شاهد بهبود وضعیت صنعت درسال ۱۴۰۰ باشیم.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین