Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰ درصد از بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در ایران که جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند، از پلتفرم رایانه برای بازی استفاده می‌کنند و به‌طور متوسط ۵۶ دقیقه در روز با این پلتفرم بازی می‌کنند.

اگرچه واژه «بازی رایانه‌ای» بعضا به کل بازی‌های ویدئویی اطلاق می‌شود؛ اما به شکل تخصصی این واژه برای پلتفرم رایانه که شامل دستگاه‌های رایانه شخصی و لپ‌تاپ هستند به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) در تازه‌ترین پژوهش خود مبتنی بر پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران که سال ۱۳۹۹ انجام شد، شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم رایانه در میان بازیکنان ایرانی را در قالب گزارشی تهیه و منتشر کرده است.

بر این اساس نتایج این گزارش که با عنوان «نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ» منتشر شده است، نشان می‌دهد این پلتفرم مسیر پرفرازو نشیبی را در این سال‌ها شاهد بوده است و علی‌رغم از دست دادن بخشی از بدنه بازیکنان جوان و نوجوان خود؛ همچنان بخشی از بازیکنان قدیمی را به خود وفادار نگه‌داشته است. به عبارتی اگرچه رشد بازی‌های موبایلی در جهان افزایش یافته و کنسول‌ها روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند؛ اما همچنان رایانه به رشد خود ادامه می‌دهد.

یافته‌های تازه‌ترین گزارش دایرک نیز نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از بازیکنان ایرانی که جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند از پلتفرم رایانه برای بازی استفاده می‌کنند و متوسط سنی بازیکنان رایانه تقریبا ۲۳ سال است و سه ژانر ورزشی، تیراندازی و اکشن ماجرایی از ژانرهای پرطرفدار میان بازیکنان پلتفرم رایانه در ایران است. بازیکنان رایانه به‌طور متوسط ۵۶ دقیقه در روز با این پلتفرم بازی می‌کنند و ۲۱ درصد آنها هرروز بازی می‌کنند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تعداد بازیکنان رایانه‌ای مرد با ۸۵ درصد، نسبت به بازیکنان رایانه‌ای زن با ۱۵ درصد سهم خیلی بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن اینکه ۳۱ درصد از بازیکنان رایانه به‌صورت آنلاین بازی می‌کنند.

این پژوهش در خصوص استفاده بازیکنان از لپ‌تاپ یا رایانه شخصی برای بازی نیز به آمار جالبی دست یافته است. چنانچه ۵۶ درصد از رایانه شخصی و ۵۱ درصد از لپ‌تاپ و ۷ درصد نیز هم‌زمان از هر دو دستگاه برای بازی استفاده می‌کنند.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد بازار بازی‌های رایانه‌ای همچنان بازاری با ظرفیت بالقوه و بازیکنانی با میانگین سنی نسبتا بالا برای توسعه‌دهندگان ایرانی است و با اصلاحاتی در زمینه مسائل مربوط به سیاست‌گذاری، درآمدزایی و بازاریابی می‌توان به افزایش درآمد بازی‌سازان در این پلتفرم امیدوار بود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازیکنان رایانه پلتفرم رایانه بازی می کنند رایانه ای برای بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری ملوان در دقیقه پایانی/ شاگردان تارتار راهی ۱/۴ نهایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ملوان و سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در وقت‌های اضافه با نتیجه دو بر یک به سود ملوان به پایان رسید.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، ابوذر صفرزاده، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، پرهام موقعری، محمدرضا بردبار، مهران احمدی، محمد عمری (۸۰- رضا جعفری) و محمدرضا سلیمانی (۹۰- سعید باقرپسند)

ترکیب سایپا: نیما علی‌پور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی (۸۲- مهدی خدایاری فرد)، سیدمحمد طاها طباطبایی (۸۲- پیمان میری)، رامین آقالو، احسان هادیان، محمود شفیعی، احسان جودکی، امیرحسین نعمتی و علیرضا ملکی

بازی متعادل آغاز شد و بازیکنان دو تیم میلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

محمد عمری مهاجم ملوان در دقیقه ۲۴ صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان سایپا مانع از شوت زنی این بازیکن شدند و این فرصت برای میزبان از دست رفت.

این بازی در نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خطرناکی و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بازیکنان ملوان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، خروج ضعیف علی‌پور از دروازه سایپا، توپ را مقابل پای قاضی پور قرار داد اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت. در ادامه و در دقیقه ۶۶ قاضی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و به سود ملوان پنالتی اعلام شد که محمد عمری توانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا اولین گل بازی و اولین گل خود با پیراهن ملوان را به ثمر برساند.

بازیکنان سایپا خیلی زود به بازی برگشتند و در دقیقه ۶۸، ارسال بافقی در محوطه جریمه با ضربه سر خسروی همراه شد و این بازیکن گل تساوی را برای سایپا به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان هر دو تیم به خصوص شاگردان مهدی تارتار در ملوان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما هیچکدام ثمره‌ای به همراه نداشت تا بازی در وقت‌های قانونی (۹۰ دقیقه) با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه نیمه اول، بازیکنان ملوان در دقیقه ۲+ ۹۰ فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند که با بی دقتی از دست دادند. در وقت‌های اضافه نیمه دوم نیز موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها خلق شد و در دقیقه ۱۱۹ حسین صادقی روی پاس ابوذر صفرزاده گل دوم را برای ملوان به ثمر رساند تا این بازی با برتری دو بر یک شاگردان تارتار به پایان برسد و این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

کد خبر 6089360

دیگر خبرها

  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تیم فوتبال سپاهان راهی یک چهارم نهایی شد
  • آقای گل سپاهان را راهی یک چهارم نهایی کرد
  • (ویدئو) تراکتور در ضربات پنالتی ذوب آهن را حذف کرد
  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • رستگاری ملوان در دقیقه پایانی/ شاگردان تارتار راهی ۱/۴ نهایی شدند
  • تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند