Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ سربازی همیشه جای صحبت داشته است چه آن زمان که یک مشمول دفترچه پر می‌کرد و راز و نیاز می‌کرد که در شهر خودش خدمت کند چه الان که همه چیز الکترونیک شده و مشوق‌های سربازی بیشتر شده است.

مسئولان مرتبط با سربازی چه در ستاد کل نیروهای مسلح و چه در وظیفه عمومی همواره به دنبال اجرای طرح‌های خوشایند سازی خدمت سربازی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین برخی نهادهای دیگر هم سعی داشتند تا فضای رسمی خدمت سربازی را کمی با طنز همراه کنند. یکی از این نهادها حوزه هنری استان قزوین است که اقدام به برگزاری جشنواره «از سربازی بگو» کرده است.

محمدرضا امام‌قلی رئیس حوزه هنری استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به چرایی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره «از سربازی بگو» تنها جشنواره طنز اجباری در جهان است.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: رونمایی از پوستر این جشنواره را در برنامه ایی کاملاً ابتکاری با حضور محمدحسن کریمی (سرباز بابلی) برگزار کردیم. در این رونمایی سرباز بابلی را اسکورت شده با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی در قالب تشریفات امنیتی از ورودی شهر قزوین تا حوزه هنری همراهی کردیم.

رئیس حوزه هنری قزوین ادامه داد: محمدحسن کریمی با بیان جزئیات اتفاقات آذرماه ۹۹ از وقایع پیش آمده با بازپرس مازندرانی در حضور خبرنگاران گفت و در پایان از پوستر این جشنواره رونمایی کرد.

امام قلی بیان کرد: جشنواره «از سربازی بگو» در بخش‌های شعر و داستان مینیمال با موضوعات؛ حقوق سربازان، سرباز اجباری، فضای پادگان، اصلاح سربازی و موضوعات وابسته به سربازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنین به یک نفر برگزیده جوان در هر بخش جوایزی نقدی همراه با هدایای طنزانه اهدا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به زمان ارسال آثار و اختتامیه این جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است و اختتامیه این جشنواره ۲۰ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

امام قلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه افرادی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: علاوه بر آقایان، خانم‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره در هر دو بخش شرکت کنند. در واقع این جشنواره عمومی است و حضور اقشار مختلف جامعه در این جشنواره یکی از اهداف اصلی حوزه هنری قزوین است و از مزیت‌های اصلی این جشنواره محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوران سربازی نه تنها برای جوان مذکر خاطره است بلکه حاشیه‌ها و خاطرات آن دوران برای اعضای آن خانواده نیز ماندگار است. بدرقه در زمان اعزام همسر یا برادر، مرخصی‌ها و موضوعات وابسته به آن می‌تواند گزینه‌های خوبی برای نگارش خانم‌ها باشد.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به هدفش از برگزاری این جشنواره گفت: از سربازی بگو نگاه طنز پردازانه به خاطرات سربازی است و یکی از کارکردهای زبان طنز، نگاه آسیب شناسانه آن به موضوعات اجتماعی بویژه سربازی جوانان است.

امام قلی در پایان گفت: مسئله سربازی با توجه به در برگیری قشر کثیری از جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ جشنواره از سربازی بگو در قالب طنز به دنبال مرور خاطرات تلخ و شیرین جوانان به مقوله سربازی است. در این جشنواره وقایع وابسته به این دوران را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

کد خبر 5187180 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی حوزه هنری قزوین سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آیت الله سید ابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان هواشناسی بازنشستگان شهر تهران حوزه هنری قزوین رئیس حوزه هنری سربازی بگو امام قلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۵۰۰ نفر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، موذنی رئیس دانشگاه شیراز، شیبانی فرماندار شیراز، سید فردین تقی زاده مدیل کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

تقی زاده در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است و برای سال‌های آینده نیز به صورت پربارتر برگزار خواهد شد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در همه بخش ها و برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و در بخش معارفی ۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز در آیین اختتامیه این جشنواره میزبان برترین‌های جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی هستیم تا از آن‌ها تقدیر به عمل آوریم.

وی در پایان از داداش پورف معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و موذنی رئیس دانشگاه شیراز در جهت حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد