Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@22:40:59 GMT

انگلیس از امروز ایمنی جمعی اعلام خواهد کرد!؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۸۸۱

انگلیس از امروز ایمنی جمعی اعلام خواهد کرد!؟

مدل سازی دانشمندان و محققان دانشگاه UCL نشان میدهد تعداد افراد دارای محافظت از طریق واکسیناسیون یا ابتلای قبلی در روز دوشنبه به ۷۳.۴ درصد خواهد رسید و از این رو مقامات این کشور می‌خواهند ایمنی جمعی اعلام کنند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تلگراف، بر اساس نتایج منتشر شده طی هفته جاری از سوی دانشگاه کالج لندن(UCL) ،تعداد افرادی که از طریق واکسیناسیون یا ابتلای قبلی در برابر ویروس محافظت شده اند ، روز دوشنبه(۱۲ آوریل)، به عدد ۷۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد خواهد رسید که این میزان برای اعلام مصونیت جمعی در این کشور کافی است.

این در حالی است که آمار اعلام شده از سوی دانشگاه کالج لندن با مدل ارائه شده توسط کالج امپریال(گروه مشاوره علمی اضطراری دولت پیرامون زمان خروج بریتانیا از قرنطینه سراسری) که نشان می‌دهد در پایان ماه مارس فقط ۳۴ درصد محافظت وجود دارد در تضاد است. اوایل هفته جاری بود که این گروه مشاوران پیش‌بینی کرد که اگر تمام محدودیت‌ها را در ماه ژوئن بردارند ممکن است منجر به وقوع موج دیگری از بستری شدن مردم شود.

هفته گذشته، هفته پیش اداره ملی آمار اعلام کرد حدود ۵۴ درصد مردم تا ۱۴ مارس به دلیل تزریق واکسن یا ابتلا به ویروس دارای پادتن شده است؛ از زمان اعلام این مطلب، ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و جواب آزمایش کووید-۱۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز مثبت شده است و بسیاری دیگر به وجه خاموش و بدون علامت بیماری  کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

در این پژوهش دانشگاه کالج لندن، پیش‌بینی شده که در روز ۱۲ آوریل حدود سه چهارم (۷۳.۴ درصد) جمعیت بر اثر تزریق واکسن یا ابتلای قبلی به این ویروس، در برابر آن ایمن می‌شوند.

«کارل فرستون» استاد دانشگاه کالج لندن در این رابطه به تلگراف گفت: «از نتایج برآوردها در مورد ایمنی جمعی حیرت‌زده‌ شده ام. البته وقتی تصور کنیم که بیش از ۵۰ درصد بزرگسالان واکسن زده‌اند، حدود ۴۲ درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱۰ درصد هم از قبل ایمن شده بوده‌اند دیگر تعجب‌برانگیز به نظر نمی‌رسد.»

وی افزود: «با توجه به میزان تاثیر برآورده‌شده از واکسن و ایمنی کامل ایجاد شده، طبق این مدل‌ در واقع ۷۰ درصد جمعیت ایمن شده است.» و «تقریباً آستانه رسیدن به ایمنی جمعی» و احتمال انتقالی است که در ابتدای وقوع همه‌گیری بر اساس نرخ تماس افراد برآورد شده بود.

طبق گزارش اسکای نیوز، در راستای کاهش محدودیت‌ها، مقامات انگلیس تصمیم دارند بخش اعظم صنعت هتل‌داری و تفریحات از روز ۱۲ آوریل فعالیت خود را از سر بگیرند در عین حال هرگونه تجمع بیش از ۶ نفر یا بیش از دو خانوار در فضای باز و برگزاری دورهمی در فضاهای بسته، برای افرادی که از اعضای آن خانه یا جزو نزدیکان آنها نیستند، ممنوع خواهد بود.

لازم به ذکر است با توجه به زمان احتمالی ایمنی جمعی در جغرافیای مختلف و مدت زمان نامشخص محافظت در برابر واکسن‌ها همچنان اعلام زمان پایان کرونا بسیار زود است و حتی رسیدن به ایمنی جمعی در یک کشور نیز به‌معنی ریشه‌کن شدن قطعی کرونا نیست و در چنین زمانی هم همچنان نظارت مداوم، واکسن‌های تقویت کننده و اقدامات بالقوه دیگر ممکن است لازم باشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایمنی جمعی ایمنی جمعی در انگلیس کرونا در انگلیس کرونای انگلیسی کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا پرواز تهران لندن لندن تهران پرواز لندن به تهران ممنوعیت پروازی دانشگاه کالج لندن ایمنی جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است و طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌ به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، گفت: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، گفت: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، افزود: یکی از وسائلی که در کاهش صدماتهنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای