Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: ناهماهنگی‌های لازم پیرامون محدودیت‌های کرونایی، سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری امروز در دیدار با شهردار قم و مدیران شهری اظهار داشت: شرایط قم در آستانه نوروز و ایام عید، آبی بود و به‌یک‌باره وضعیت قرمز شد که نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان قم با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها نیز در این مدت کاهش یافت، افزود: متأسفانه مردم مشکلاتی دارند و بسیاری از افراد نمی‌توانند در منزل بمانند و این ترددها، میزان ابتلا را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: از طرفی به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی در اعلام محدودیت‌ها به وجود آمد، این ناهماهنگی‌های لازم پیرامون محدودیت‌های کرونایی، سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود و در برخی موارد نیز از آن برداشت‌ها و ذهنیت‌های سیاسی انجام شد.

مظفری با تأکید بر اینکه باید شهروندان را قانع کرد که در این وضعیت شیوع کرونا، در حفظ سلامت خود در خانه بمانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند، گفت: تردد در نیمه شعبان در قم بسیار سخت‌گیرانه بود و بسیاری از مراسم‌ها تعطیل شد، هرچند ملاحظات استانی و جغرافیایی در نظر گرفته شد.

وی ناهماهنگی‌ها در برخی اعلام محدودیت‌ها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: به‌یک‌باره برخی از محدودیت‌ها در شب سیزدهم عید برداشته شد و ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد که خود سبب بدبینی می‌شود و لطمات را وارد می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان قم اضافه کرد:جامعه را، اعتماد به مسئولان اداره می‌کند، دراین‌باره باید با مدیریت جامع، سطح اعتماد مردم به مسئولان را بالا ببریم تا مشارکت‌ها افزایش یابد.

مظفری عنوان کرد: قم هرساله در نیمه شعبان دارای جایگاه مهمی است و هرساله میلیون‌ها زائر وارد این شهر و این جمعیت به‌خوبی مدیریت می‌شد، اما شیوع کرونا، این مراسم‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای سختی به سرمی‌بریم و کرونا مسئله‌ای ساده نیست خاطرنشان کرد: سال قبل آمار بالایی در مرگ‌ومیر داشتیم، اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند و هماهنگی‌های بهتری صورت بگیرد، از این موج کرونا نیز عبور می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری قم: شرایط مرخصی محکومین مالی در قم فراهم می‌شودافزایش فوق‌‌صعودی مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در قم / وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌هاهدف‌گیری کرونای انگلیسی به سمت کودکان/ بستری 25 کودک مبتلا به کرونا در قم

رئیس‌کل دادگستری استان قم اظهار داشت: مردم در این مدت بسیار صبور بودند، باید تلاش شود دستاوردهای قم در رساندن وضعیت به آبی، دوباره تکرار شود و به شرایط خوبی برسیم.

وی با قدردانی از تلاش شهرداری در اداره شهر نیز تصریح کرد: مدیریت شهری منسجم، سبب توسعه و زیبایی شهر می‌شود و در این مدت، تلاش‌های خوبی در اداره شهر اتفاق افتاده است.

 علی‌رغم همه مشکلات، در مدیریت شهری پای‌کار ایستاده‌ایم 

شهردار قم نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز قم، هماهنگی‌های لازم در جهت افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان در دستور کار قرار دارد.

سید مرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات، در مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان، پای‌کار ایستاده‌ایم و در جهت توسعه شهر و رفع موانع در تلاشیم افزود: تا شب سیزدهم نوروز، براساس هماهنگی‌های لازم، تمام بوستان‌ها و پارک‌ها در قم بسته بود و به‌یک‌باره در شب سیزدهم ابلاغیه‌ای آمد که پارک‌ها و بوستان‌ها باز شود.

شهردار قم عنوان کرد: در شرایط زرد، محدودیت‌هایی در قم اعمال شد که تأثیر خوبی در کاهش ابتلا داشت، اما برخی از ناهماهنگی‌ها در برداشتن محدودیت‌ها، شرایط قم را قرمز کرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت قرمز قم، محدودیت‌هایی در ماه مبارک رمضان داریم گفت: متأسفانه در بعضی موارد، هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های اجرایی، یکنواخت نیست و این امر مشکلاتی را برای مدیریت شهری به وجود می‌آورد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: تا شب نیمه شعبان، پارک‌ها و بوستان‌ها بسته بودند، اما مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران باز بود، اما در جهت جلوگیری از حضور مردم این مسیرها بسته شد و بسیاری از شهروندان با پای پیاده به سمت جمکران به راه افتادند.

وی ادامه داد: وقتی وضعیت تردد مردم را در گلوگاه‌ها دیدیم تصمیم گرفتیم برای بازگشت شهروندان، چندین دستگاه اتوبوس حرکت کنند و یک‌به‌یک راه‌ها را بازکردیم تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه ما آمادگی لازم را داشتیم که به جمعیت قم در نیمه شعبان، سرویس بدهیم یادآور شد: اگر مانع از ورود خودروهای غیربومی می‌شدند و هماهنگی لازم برای تردد مردم مهیا می‌شد وضعیت بهتری داشتیم که این امر نیاز به هماهنگی داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم در تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و با همراهی شهروندان نیز شرایط قرمز کرونایی نیز به وضعیت آبی تبدیل شود.

انتهای پیام/457/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان قم هماهنگی های لازم ناهماهنگی ها مدیریت شهری محدودیت ها هماهنگی ها نیمه شعبان یک باره شهردار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت:  تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع  است .   وی افزود:  در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت  ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.   محرابی نیا اظهار کرد:  از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌ شود واز  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.   او بیان کرد:  تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.   وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.   وی افزود:  تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر