Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ نیز با اشاره به دور بعدی گفت‌وگوهای وین نوشت که این مذاکرات در حالی انجام خواهد شد که تهران و واشنگتن خواسته‌های متفاوتی داشته و بازارهای جهانی این تحولات را به‌دقت دنبال می‌کنند.

بلومبرگ دیشب (۲۲ فروردین) نوشت که ایران و قدرت‌های جهانی در حالی این هفته برای ادامه گفت‌وگوها عازم وین اتریش می‌شوند که تهران بر برداشته شدن یکجای تحریم‌های آمریکا تمرکز کرده و واشنگتن نیز بر این موضع پافشاری می‌کند که تحریم‌ها در ازای پایبند ایران به توافق ۲۰۱۵ برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش این تارنمای آمریکایی آمده است: جدی‌ترین تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام در حالی پیگیری می‌شود که سیری از اتفاقات به ظاهر متناقض موجب ناتوانی در درک نیّات اصلی ایران شده است.

ایران هفته پیش شناور کره جنوبی را که سه ماه پیش در اختیار گرفته بود آزاد کرد به امید آنکه ۷ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی‌اش که به دلیل تحریم‌های آمریکا در این کشور آسیای شرقی مسدود شده، آزاد شود. ایران همچنین در نیروگاه نطنز غنی‌سازی را آغاز کرد و سپس خبر آمد که این تأسیسات دچار مشکل تأمین نیروی برق شده است.

در همین حال حملات اسرارآمیز به شناورها کماکان در خاورمیانه جریان دارد و یک شناور با پرچم ایران در دریای سرخ با مین دریایی برخورد کرد. گویا این اقدام کار اسرائیل بوده است. پیش‌تر در دریای عرب و دریای مدیترانه نیز کشتی‌های ایرانی و اسرائیلی هدف حمله قرار گرفته بودند.

به نوشته بلومبرگ، بازارهای جهانی مراقبند و هر حرکت مهمی در گفت‌وگوهای هسته‌ای و تخفیف تحریم‌ها ایران را قادر می‌سازد تا شیرهای نفت خود را باز کند.

در سرمقاله دیروز (۲۲ فروردین) روزنامه نیویورک‌تایمز با هشدار نسبت به شکست مذاکرات آتی آمده است: هر چه زمان می‌گذرد شرایط بی‌ثبات‌تر می‌شود. در صورت توافق نکردن با ایران، دسترسی آژانس به فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس مصوبه مجلس این کشور محدود می‌شود.

تحریم‌ها، بیشتر از حکومت، به مردم آسیب ‌زده است. کمبود دارو و واکسن کرونا در ایران به امریکا نسبت داده می‌شود.

نیویورک‌تایمز نوشت: اما حقیقت آزاردهنده، بی‌ثباتی تحریم‌های ناشی از سیاست فشار حداکثری است که نه تنها در دگرگون‌سازی رفتار ایران شکست‌خورده، بلکه تهران به صورت تدریجی تعهداتش را برای تنبیه ایالات‌متحده به دلیل خودداری از اجرای وعده‌ها و تعهداتش، نقض کرده تا به واشنگتن، شکل جهان بدون توافق هسته‌ای ایران را نشان دهد.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه‌شنبه هفته پیش (۱۷ فروردین) در وین از سر گرفته‌شده بود، در روز جمعه (۲۰ فروردین) برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم» و «هسته‌ای» مهم‌ترین دستور کار این نشست بود.

در پایان این جلسه، توافق شد، نشست آتی کمیسیون در سطح معاونان روز چهارشنبه این هفته (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی برجام نیویورک تایمز وین بلومبرگ اسرائیل نطنز دریای عرب خاورمیانه ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی برجام نیویورک تایمز کره جنوبی برجام نیویورک تایمز وین بلومبرگ اسرائیل نطنز دریای عرب خاورمیانه ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند