Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله دو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه در مجله معتبر Scientific reports از انتشارات Nature نمایه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله سعید روشنی و سبحان روشنی دو عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد کرمانشاه با عنوان: «Size reduction and performance improvement of a microstrip Wilkinson power divider using a hybrid design technique» در مجله معتبر Scientific reports از انتشارات معتبر Nature نمایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجله Scientific reports با شاخص Q1  در انتشارات Nature هفتمین مجله پر استناد جهان در میان همه رشته‌ها با بیش از ۳۵۰ هزار استناد در یک سال بوده و این پژوهش حاصل کار تیم پنج نفره بین‌المللی با همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه و دانشگاه وست بوهمیا West Bohemia واقع در شهر پلزن جمهوری چک است.


نویسندگان این مقاله به نام‌های محمد جمشیدی (دانشگاه وست بوهمیا)، سعید روشنی (دانشیار گروه برق دانشگاه آزاد کرمانشاه)، Jakub Talla (دانشگاه وست بوهمیا)، سبحان روشنی (نویسنده مسئول-استادیار گروه برق دانشگاه آزاد کرمانشاه) و Zdenek Peroutka (دانشگاه وست بوهمیا) هستند.


در این تحقیق برای نخستین‌بار ساختار جدید توسط نویسندگان در طراحی قطعات ماکرویو ارائه شده که موجب بهبود عملکرد چشمگیر این قطعات در کاربرد‌های سیستم‌های مخابراتی و بی‌سیم می‌شود. ساختار ارائه شده در این مقاله از لحاظ تئوری امکان نامحدود کاهش ابعاد و حذف نامحدود هارمونیک‌های ناخواسته را فراهم می‌آورد. این ساختار در عمل، منجر به کاهش قابل ملاحظه ابعاد قطعات با درصد کاهش دلخواه می‌شود و هارمونیک‌های ناخواسته را با پهنای باند قطع بسیار وسیع تا فرکانس‌های بالا حذف می‌کند و پهنای باند کاری قابل تنظیم در قطعات ماکرویو به‌دست می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کرمانشاه مقاله علمی مجلات معتبر بین المللی دانشگاه آزاد کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری