Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- یاسر جلالی: «یوسی کوهن» رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) چند روز پیش با چند دستور کار ازجمله توقف کامل غنی سازی اورانیوم در ایران به آمریکا سفر کرد. این نخستین سفر مقامات عالی رژیم صهیونیستی به آمریکا در دوره «جو بایدن» است و کوهن ارزیابی جدید و آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را به مقامات آمریکایی ازجمله رئیس‌جمهور این کشور ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله پس از این سفر و همزمان با عملیات جدید در نطنز، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با همین دستور کار و با برنامه دوروزه وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

این هماهنگی‌های علنی سطح بالا و نیز برخی خبرهای غیررسمی از هماهنگی‌های عملیاتی نشان می‌دهد که اقدام اخیر اسرائیلی‌ها در هماهنگی کامل با آمریکایی‌ها و شخص رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

درواقع ما با یک برنامه مشترک طراحی شده از قبل در مقابل ایران مواجهیم که مذاکرات وین و انفجار نطنز و دیگر اقدامات سیاسی و امنیتی چند هفته اخیر، هر کدام یک جز از این برنامه‌اند. البته این برنامه وجوه دیگری نیز دارد که بخشی از آن به مسائل داخلی و اثرگذاری بر محیط اجتماعی ایران برمی‌گردد.

با این توصیف، مستقل دیدن مذاکره و بی‌اعتنایی به ابعاد این برنامه منسجم، اشتباه محاسباتی بزرگی است و مخاطرات جدی در پی خواهد داشت.

بازنگری در چارچوب قبلی دستور کار مذاکراتی ایران و به‌روزرسانی مؤلفه‌های تک‌بعدی پیشین و قرار دادن «مذاکره» در یک بسته سیاستی جامع و سازگار با امنیت ملی، تنها راه تأمین منافع ملی ایران است. در کنار این مسائل، آغاز یک برنامه برخورد با شبکه دشمن و به صورت خاص اسرائیلی‌ها در ایران که در سال‌های اخیر همانند یک سرویس امنیتی بومی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی خرابکارانه داشته‌اند ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 5187262

منبع: مهر

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی اسرائیل برنامه هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم یوسی کوهن رژیم صهیونیستی نطنز ایالات متحده امریکا وین برجام مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا شهید صیاد شیرازی شورای نگهبان انتخابات 1400 حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده سید عباس عراقچی ویروس کرونا سازمان انرژی اتمی وزارت خارجه محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است

حجت الاسلام علی چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ سازی برای تعظیم شعائر الهی در دهه کرامت از رویکرد‌های محوری اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین ارزش‌های معنوی، نشر فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

وی افزود: در این راستا ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان دستگا‌های عضو ستاد دهه کرامت در جهت تحقق اهداف مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: آیین‌های گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر، تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، بزرگداشت احمد ابن موسی (ع) و ولادت حضرت امام رضا (ع) در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور کاروان خدام رضوی و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در مناطق مختلف استان، گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مردمی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات و مراکز فرهنگ و قرآنی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟