Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افتتاح صندوق پژوهش و فناوری نفت و اجرای طرح خرید تضمینی در صنعت نفت گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف ارائه حمایت‌های مالی اقدامات انجام شده در پارک فناوری شکل گرفت و این صندوق ۲۰ سرمایه‌گذار دارد

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، مسعود کرباسیان امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، با بیان این مطلب افزود: سنگ بنای این تحولات به نخستین بازدید آقای زنگنه از انبار ری برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه هیئت دولت، قرار بود این انبار که بالغ بر ۲۰ هکتار مساحت دارد فروخته و ساختمانی برای شرکت ملی نفت ایران احداث شود، اما با صلاحدید وزیر نفت، تشخیص داده شد این زمین در اختیار پارک فناوری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به‌زودی اقدام‌های خوب انجام‌شده در این پارک اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت هم با هدف ارائه حمایت‌های مالی در این زمینه شکل گرفت. این صندوق ۲۰ سرمایه‌گذار دارد که چهار سرمایه‌گذار آن از شرکت‌های زیرمجموعه نفت است و الباقی شرکت‌های خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این صندوق که با حمایت وزارت نفت ایجاد شده است، در آینده هم می‌تواند افزایش سرمایه داشته باشد و هم می‌تواند سرمایه‌های جدید جذب کند.

کرباسیان از همراهی بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مسیر قدردانی کرد و افزود:  در بحث کالا با ابلاغیه وزیر نفت که اجرای آن در دستور کار معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری قرار گرفته است، با اعطای وام کم‌بهره (سود بانکی متوسط ۸ درصد) از تولیدکنندگان ایرانی حمایت و پس از تولید کالا، محصول یا مستقیم به بازار عرضه می‌شود، یا در صورتی که محصول به نفت واگذار شود، نفت اقساط را خواهد پرداخت.

وی به توافق هزار میلیارد تومانی در حوزه صندوق‌های جسورانه نیز اشاره و اظهار کرد: مجموع اقدام‌های انجام‌شده با ابتکار شخص آقای زنگنه مطرح و عملیاتی شده است و امیدواریم در آینده شاهد توسعه روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور باشیم.

برچسب هابیژن زنگنه شرکت ملی نفت ایران (NIOC) صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت طرح خرید تضمینی در صنعت نفت مسعود کرباسیان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بیژن زنگنه شرکت ملی نفت ایران NIOC صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت مسعود کرباسیان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت شرکت ملی نفت ایران سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود