Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا در کشور را بسیار سهمگین و خطرناک دانست و گفت: اهل سیاست بازی نیستیم، با مردم شفاف و بی‌پرده صحبت می‌کنیم از من وزیر بهداشت انتظار نداشته باشید به خاطر تک‌صدایی، حرف غیر کارشناسی بزنم یا تایید کنم.

خبرگزاری میزان - سعید نمکی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا در وزارت بهداشت افزود: از ما انتظار سیاسی کاری نداشته باشید، بلدیم، اما اهلش نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مردم شفاف و بی‌پرده صحبت می‌کنیم از من وزیر بهداشت انتظار نداشته باشید به خاطر تک صدایی، حرف غیر کارشناسی بزنم یا تایید کنم، اما تا زنده‌ایم اجازه نمی‌دهیم بیماری پشت در بیمارستان بماند.

وی گفت: اگر خدمت به مردم نباشد، پست وزارت از آب بینی بز که امیرالمومنین (ع) گفت برای من کمتر است. من فقط برای خدمت به مردم اینجا نشسته ام. بدترین اتفاق شرمساری از یک مرد بزرگ است که هیچ وقت مرا تنها نگذاشت و یک لحظه که فکر می‌کنم حرفی بزنم که او را برنجاند بغض گلویم را می‌فشارد. هر نامه‌ای نوشتم این مرد بزرگ، مقام معظم رهبری بلافاصله جواب دادند. در همان روز‌های اول نوشتم تصمیمات بزرگ یک قرارگاه می‌خواهد. ایشان بلافاصله فرمودند نگران نباشید و اعلام کردند که ستاد تشکیل شود و مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می‌کند نه اینکه وزارت بهداشت یک عضو عادی ستاد باشد و گر نه بقیه تصیم بگیرند ما اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اظهار نگرانی یک مقام مسئول در مورد کاهش اهدای خون در ماه رمضان

نمکی ادامه داد: ما با دام یکی از سهمگین‌ترین اپیدمی‌های تاریخ مواجه شدیم. این تیم ستاد کرونا و کمیته‌های آن غیرتمندانه تا آخر کرونا ایستاده و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند. ۸۰ هزار تخت آماده کردیم. پارسال سه هزار تخت آی سی یو اضافه کردیم، اما پول ندادند.

وزیر بهداشت گفت: مردم بدانند در این شرایط سخت نیز هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند. آبروی حمهوری اسلامی را حفظ می‌کنیم. امکان ندارد بگذاریم شهروندی در جمهوری اسلامی سوژه رسانه‌های معاند شود و افتضاح کشور‌های اروپایی هرگز تا ما زنده ایم در جمهوری اسلامی رخ نمی‌دهد.

عظمت مدیریت کرونا پیش از عید را هیچ کس باور نمی‌کرد

نمکی ادامه داد: تا قبل از عید با وجود همه مشکلات، کمبود‌ها و تحریم‌های ظالمانه مدیریت موفق کرونا را رقم زدیم و عظمتی رقم خورد که هیچ کس باور نمی‌کرد.

وی گفت: در آمریکا تا ۶ ماه پیش ۱۱۱ میلیارد دلار برای مدیریت کرونا هزینه کردند در انگلیس ۲۲ میلیارد پوند، اما ما در ایران هنوز از یک میلیارد دلار مقداری را نگرفته ایم. چنین حماسه‌ای بعد از دفاع مقدس در جمهوری اسلامی رقم نخورده بود و همگی ناشی از عنایت پروردگار و تجربه ذی قیمت دفاع مقدس و در دست داشتن بیرق رهبری در نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت افزود: در دوره‌ای به شدت و به زیبایی و وسواس با پیش بینی‌های درست و با اتاق کارشناسی سنجیده کرونا را مدیریت کردیم. ۱۴ ماه است حتی یک شب را پیوسته نخوابیده ایم و به یاد ندارم همکاران من هم غیر از این بوده باشند. یک رئیس دانشگاه یا معاونان یک روز با خانواده حتی ناهار نخورده است.

 اتفاقات پس از عید ربطی به کمیته‌های کرونا ندارد

وی ادامه داد:، اما برخی جا‌ها بی مهری‌هایی بوده که همکاران ما را کسل‌تر و خسته‌تر کرده است. قبل از عید راهی را رفتیم که همه می‌دانید راه پر سرعتی را با وجود سنگلاخ‌ها با دست‌های بسته و چشم‌های باز در اقیانوس بلا شنا کردیم. زمانی که مرگ بالای هزار نفر را برای ایران پیش بینی کرده بودند مرگ دو رقمی داشتیم. بیش از یک ماه ویروس انگلیسی در خوزستان می‌چرخید، اما مرگ‌ها را دو رقمی نگه داشتیم.

نمکی گفت: اتفاقاتی که بعد از عید افتاد هیچ ربطی به کمیته‌های کرونا ندارد، در مورد کمیته اجتماعی و انتظامی کروا هر کس به جز قدردانی و تشکر حرفی بزند حرف ناصواب و بی انصافی است. این کمیته انتهای وقت گذاری و تدوین پیشنهاد را در موقع مناسب داشته است. دست بوس تک تک همکاران کمیته امنیتی و اجتماعی کرونا هستم که اعضای آن همیشه برای روی مین رفتن آماده بودند.

وی افزود: قرار نیست اعتماد مردم را که بزرگترین سرمایه اجتماعی است حراج کنیم. با مردم در پس پرده صحبت نمی‌کنیم. ۳۰ سال پیش که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودیم به آیت الله رفسنجانی گفتم در مورد رسانه‌های بیگانه تا زمانی که رژیم صهیونیستی غاصب پشت آنهاست این مسائل هست. از آن‌ها ترسی نداریم از بی اعتمادی مردم هراس داریم.

وزیر بهداشت گفت: از زمانی که به مردم راست نگوییم، ترس دارم. حرف دو صدایی حرف یک صدایی را باید تعبیر کنیم. نفس دو صدا و یک صدایی را باید ارزیابی کنیم. اگر منظور بیان حرف غیرکارشناسی است که اعتماد مردم را خدشه دار می‌کند، انتظار تک صدایی نداشته باشید. این اشتباه است. ما حافظ جان مردم هستیم من وزیر بهداشت مردم ایران هستیم، شیعه سنی، مسیحی، کلیمی، زرتشتی، زندانی محکوم به اعدام و لامذهب همه باید زیر پوشش باشند. اگر مردم به ما اعتماد دارند به خاطر صداقت ما در بیان مسائل کارشناسی است.

کسی اقدامات وزارت بهداشت در روز‌های سخت را ندید

نمکی افزود: کسی کار‌هایی وزارت بهداشت را در این روز‌های سخت ندید، کسی نگفت ارزی که سال ۹۹ برای دارو گرفتیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از سال آرام ۹۷ بود، اما یک مورد صف دارو دیدید. کسی پرسید چطور ۴۷۰۰ قلم دارو را مدیریت کردید و کارخانه دارویی تعطیل نشد.

وی گفت: چطور عمل‌های جراحی به خاطر نبود داروی بیهوشی تعطیل نشد. چه کردی که یک استنت قلب در اتاق جراحی کم نیاید چه کردی که هم بیماران کرونا و هم غیر کرونایی را که تصادف کرده، مدیریت کردی و نگفتی «آی سی یو» نداریم چطور در خوزستان مدیریت کردی که هم ضربه مغزی و هم بیمار کرونایی را در «آی سی یو» پذیرش کردید.
وزیر بهداشت افزود: کمکی که وزارت بهداشت به آرامش جامعه کرد مغفول مانده است. نمی‌گویند وزارت بهداشت یکی از بزرگترین کمک هایش حفظ آرامش جامعه است، نقش من فریاد بر کاستی‌ها نیست نقش من ایجاد آرامش در جامعه است.

اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت گرفتار موج چهارم نمی‌شدیم

وی ادامه داد: به مردم می‌گوییم آرامش داشته باشید ما هستیم ما برای روی مین رفتن، آبرو خرج کردن آمده ایم برای ارتقای درجه و پست و مقام نیامده ایم. برای دفاع از خون شهدا آمده ایم ما برای شهادت آماده ایم. سیاست باز نیستیم. بلدیم، اما اهلش نیستیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت در طوفان موج چهارم کرونای جهش یافته نمی‌افتادیم. مکتوبات زیادی داریم که جزو اسناد طبقه بندی شده بنا ندارم آن‌ها را منتشر کردم، اما اعضای کمیته‌های ستاد ملی کرونا نقشی در این مسائل نداشته اند.

نمکی ادامه داد: از روز اول گفتم یک ویروسی با قابلیت خشن آمده که من می‌شناسمش. گفتم خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین اپیدمی‌های کشور آماده کنید، ۳۰ سال است من این حرف‌ها را در دانشگاه درس می‌دهم، این حرف‌ها را بلدم. گفتم در خوزستان اگر پروانه‌ای پر زد در خراسان شمالی منتظر طوفان باشید. اصلا رنگ زرد و قرمز و نارنجی معنا ندارد. حق نداریم ویروس را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنم. مدیریت اپیدمی یعنی دورتر را ببینیم نه امروز را.

وی گفت: من در اتاق فرمان نشسته ام وقتی در بهمن ماه می‌نویسم پرواز‌های خوزستان باید لغو شود یعنی می‌دانم بمب ویروس دارد از خوزستان به اقصی نقاط کشور منتقل می‌شود. اگر همه پروتکل‌ها هم رعایت شود ۲۵ درصد موارد به علت خطای کیت‌ها منتقل می‌شود یعنی ویروس را به شهر‌های مختلف منتقل می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: مکتوب نوشتم اگر ویروس برزیلی به ایران بیاید دیگر نمی‌توانیم مدیریت کنیم مهلت بدهید. هر کس از محتوای نامه‌های من مطلع باشد حتما حمایت می‌کند. گفتیم وقت بدهیم، تا با همکاران طرح شهید سلیمانی بتوانیم تا ۱۸ فروردین شعله‌های کوچک بیماری را در محلات و خانه‌ها پیدا کنیم تا به هم نپیوندند. گفتیم با جمعیت غیر ساکن و سیال نمی‌توانیم بیماریابی کنیم. دوم اینکه سفر در هر صورت عامل انتقال بیماری است و با ویروس جهش یافته گرفتار می‌شویم. گفتم تاب آوری مردم مهم است، اما تاب آوری کادر نظام سلامت مهمتر است، دوستان طرح شهید سلیمانی بریده اند.

این خبر در حال تکمیل است.....

برچسب ها: کرونا نمکی وزیر بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی نداشته باشید وزارت بهداشت وزیر بهداشت مدیریت کردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • شمسایی: شرط گذاشتم که اگر قهرمان شدیم، قراردادم تمدید شود
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد