Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، از افزایش همکاری و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش های مختلف فرهنگی و هنری هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست مشترک با منوچهر دانشمند مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت این ستاد در ایجاد زیرساخت ها و رویدادهای فرهنگی – هنری گفت : بسیاری از دستگاه ها و مراکز با شرح وظایف و گستردگی فعالیت های فرهنگ و ارشاد آشنا نیستند در صورتی که بزرگترین آزمون ها ،مسابقات و جشنواره های قرآنی و دینی و همچنین بیش از 1100 کانون فرهنگی هنری مساجد استان با بیش از 123 هزار عضو و 100 موسسه قرآنی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در حوزه فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد : حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ بودجه کاملا وابسته به اعتبارات اندک و ناچیز دولت است و حتی خیران و بخش های عام المنفعه نیز به سایر بخش ها بیشتر از فرهنگ توجه دارند و بسیار خرسند و خوشحالیم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با رویکرد فرهنگی و زیربنایی در استان هرمزگان فعالیت دارد.

کمالی زرکانی ضمن ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد : استان هرمزگان و شهرستان های مختلف آن از لحاظ زیرساخت های فرهنگی و امکانات در تنگنا و محدودیت قرار دارند و این ستاد با توجه به ظرفیت های خوب مردمی و گروه های جهادی می تواند قدم های بزرگ و ماندگاری در این راستا بردارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اقدامات ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جزیره هرمز و بشاگرد اشاره کرد و گفت : جزیره هرمز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بین المللی ،بخش زیادی از مردم آن از طریق فروش آثار هنری که با خاک های رنگی و صنایع دستی آماده می شود ارتزاق می کنند و در صورت ساخت مجتمع فرهنگی - هنری ،ایجاد گذر فرهنگی ، بوستان هنرمندان و ... اشتغال وابسته به هنر رشد چشمگیری خواهد یافت.

کمالی زرکانی یادآور شد : در جزیره هرمز برای خیل عظیم گردشگران به دلیل نبود زیر ساخت های لازم همچون نگارخانه ، موزه ، سالن های نمایش و موسیقی ، سینما و ... برنامه چندانی تولید نمی شود و به همین دلیل گردشگران برای پر کردن اوقات فراغت به سمت و سوی دیگر می روند.

در ادامه مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان به اهم فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از 600 میلیارد در حوزه های مختلف استان به ویژه بهداشت ، راه و جاده سازی، ساخت مساجد ، خانه عالم ، حوزه علمیه ، مدرسه سازی ، اشتغال ، صنایع دستی ، بیمه ، زیرساخت های عمرانی ، درمان ، دارو ، ورزشی ، فرهنگی ، فوریت ها ، کمک معیشتی و... اعتبار هزینه شده است.

منوچهر دانشمند افزود :جزیره هرمز و بشاگرد به دستور مقام معظم رهبری جزء نقاط هدف ستاد می باشد و در این دو بخش سعی شده است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد و رونق و آبادانی این مناطق افزایش یابد.

وی بیان کرد : برنامه های در دست اقدام و پیش رو در جزیره هرمز با اولویت فرهنگی و اشتغال حاصل از آن می باشد و در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی – هنری مشارکت جدی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هرمزگان ستاد اجرایی فرمان امام ره ستاد اجرایی فرمان امام فرهنگ و ارشاد زیرساخت ها جزیره هرمز مدیر کل بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب