Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:24:27 GMT

پروژه فاز ۲ برج میلاد از بلاتکلیفی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۳۱۷۱

پروژه فاز ۲ برج میلاد از بلاتکلیفی خارج شد

به گزارش ایرنا، "شکرالله بنار" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اعلام کرد: یکی از اقدامات بی نظیری که این سازمان در سال گذشته پیگیری آن را به سرانجام رساند، فسخ قرارداد اجرای فاز ۲ پروژه برج میلاد با بنیاد تعاون ناجا بود.

وی تاکید کرد: اگرچه شهرداری مجبور به پرداخت خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی شد اما با آزادسازی این زمین، ثروتی نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنار اظهارداشت: اواخر سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی ایرانی - خارجی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرد اما دچار مشکلاتی در تامین مالی شد و در نهایت موفق به انعقاد قرارداد در مدت زمان تعیین شده با شهرداری نشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران به انعقاد تفاهم نامه مشارکتی با بانک شهر برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: تا اواسط اردیبهشت امسال برآورد ارزش ریالی این پروژه و جزئیات اجرای آن از سوی سرمایه گذار اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک شهر بناست ۵۰ درصد سود سهم شهرداری را از بدهی های شهرداری تهران کسر کند و ۵۰ درصد دیگر را برای کمک به شهرداری بپردازد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: در مورد پروژه های سرمایه گذاری نیمه کاره، در صورتی که تاخیر اجرای آن افزایش یابد یا عملیات کارگاهی متوقف شود، هشدار فسخ قرارداد صادر می کنیم.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف این پروژه های نیمه کاره با همکاری محاکم قضایی و نهادهای ذیربط انجام می گیرد.

کسب درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۹

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: سال گذشته این سازمان تکلیف فروش پروژه های فوق العاده ای را بر عهده داشت و عددی در حدود پنج هزار میلیارد تومان را انجام داد که این رقم با احتساب فسخ پروژه ها، به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

وی به آماده سازی پروژه های مختلف برای فروش طی سه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از محل فروش پروژه های مختلف و بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت مترو منعقد شد، ضمن صلح قطعی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای مترو، آماده اجرای سایر تکالیف هستیم.

بنار به بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر اشاره و خاطرنشان کرد: بدهی بانک شهر را ۲ هزار میلیارد تومان هدف قرار دادیم و از بدهی هایمان کم کردیم و ۵۰۰ میلیارد تومان با بانک ملی قرارداد داشتیم و در جمع عددی که در سال ۱۳۹۹ کار کردیم نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان است که در تاریخ بلدیه بی نظیر است و نزدیک به یک پنجم بودجه شهرداری به شمار می رود که در سال ۹۹ رقم خورد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران از جلب همکاری شهرداری مناطق برای جذب سرمایه گذار تا سقف ۵۰ میلیارد تومان براساس اختیارات سند جامع سرمایه گذاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: خود این سازمان نیز سال گذشته پروژه های سرمایه گذاری توسعه شهر آفتاب، هتل کوهستان و هتل تاو را آغاز کرد.

تکلیف ۱۹ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری

بنار به تکلیف تعیین شده برای این سازمان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه گذاری داریم که برای تحقق آن برنامه ریزی های انجام شده به تمامی شهرداری های مناطق، معاونت ها و سازمان های دخیل ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از امروز ساز و کار اجرایی تحقق سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومانی را پیش می بریم، اعلام کرد: امسال نزدیک به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تکلیف فروش داریم که باید انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: پروژه هایمان تعیین تکلیف شدند و آرای خوبی کسب کردیم و تمام آرا به نفع شهرداری تهران صادر شد.

وی اضافه کرد: پروژه های بزرگی مانند صادقیه تعیین تکلیف شد و به بانک شهر فروختیم، پروژه ساحل، پروژه مولوی، الماس کریمخان و خلیج فارس، هر کدام از این پروژه ها کف ارزش آنها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و سقف آنها به هفت هزار میلیارد تومان می رسد.

رای به نفع شهرداری در پرونده با تامین اجتماعی

وی به دعوای قضایی میان شهرداری و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و یادآورشد: رای چهار هزار میلیارد تومانی که می رفت تا به شهرداری پایتخت تحمیل شود، با اخذ رای قضایی برطرف شد.

بنار تاکید کرد: حکم نهایی به نفع شهرداری صادر شده است و بدون شک در دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تغییر نخواهد کرد.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران برج میلاد تهران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران برج میلاد تهران شهر تهران شهرداری تهران برج میلاد تهران سرمایه گذاری اخبار کنکور مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران هزار میلیارد تومانی هزار میلیارد تومان سال گذشته پروژه ها بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس

سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقای امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن ها به خارج از کشور می‌ کردند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز نخست این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آن ها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آن ها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌ کرد گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذایقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به پایان نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس