Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه کنترل رطوبت هوای ابزار دقیق در تأسیسات تقویت فشار گاز خنج در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز طراحی و ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پیمان خضرایی، مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز در این‌ زمینه گفت: سامانه کنترل‌کننده دستگاه خشک‌کن هوای ابزار دقیق تأسیسات خط هشتم که توسط سازنده اصلی دستگاه، نصب و راه‌اندازی شده بود، با بروز اشکال از مدار عملیاتی خارج شده بود که به‌دلیل ضرورت کنترل مقدار رطوبت هوای ابزار دقیق و اهمیت آن در مأموریت انتقال پایدار گاز و وجود کارشناسان متخصص در سطح منطقه، طراحی و ساخت سامانه جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه طراحی و ساخته‌شده روی پلت‌فرم آزمایشگاهی تعبیه شد و برای ۱۰۰۰ سیکل در شرایط آزمایشگاه، به‌طور موفق آزمایش و در نخستین فرصت روی سیستم اصلی نصب و جایگزین کنترلر اصلی می‌شود.

مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با اشاره به مشخصات این سامانه تصریح کرد: این کنترل‌کننده از پردازنده ARM برخوردار است که سرعت مناسبی نسبت به توان مصرفی دارد.

خضرایی ادامه داد: قطعات تهیه‌شده در این سامانه از بهترین‌های موجود بازار هستند و امکان تهیه و نصب آن از صفر تا صد و عیب‌یابی با کمترین هزینه فراهم است.

وی تأکید کرد: این کنترل‌کننده توسط کارشناسان واحدهای برق و ابزار دقیق ایستگاه خنج طراحی و ساخته شده است و قابلیت جایگزینی و استفاده در دیگر تأسیسات تقویت فشار و سیستم‌های مشابه را دارد.

براساس این گزارش، منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با بهره‌مندی از خطوط لوله فشار قوی و تأسیسات تقویت فشار گاز وظیفه انتقال حدود ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره‌ای به وسعت استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی  از استان‌های بوشهر و یزد را به‌عهده دارد.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز شرکت انتقال گاز ایران منطقه ۵ عملیات انتقال گاز هوای ابزار دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه

اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی تا روز دوشنبه وضعیت جوی استان به نسبت پایدار و آسمان صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، افزایش ابر و بارش پراکنده، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته این شرایط ناپایدار جوی با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟