Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد مرکز کنترل بیماری‌ها در چین گفت: اثربخشی واکسن‌های کرونا کم است و دولت در نظر دارد با ترکیب واکسن‌های مختلف، اثربخشی آنها را تقویت کند.

به گزارش برنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «گائو فو»، مدیر مرکز کنترل بیماری های چین در جریان کنفرانسی در شهر «چنگدو» در جنوب غرب چین اعلام کرد که  واکسن های چینی «از میزان حفاظت بسیار بالایی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پکن صدها میلیون دوز از واکسن های خود را در سایر کشورها توزیع کرده است و در عین حال اثربخشی واکسن های غربی را مورد تردید قرار داده است. 

گائو گفت: اینک بطور رسمی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا برای فرایند ایمن سازی باید از واکسن های مختلف از خطوط فنی مختلف استفاده کنند.

محققان در برزیل نشان داده اند که میزان اثر بخشی واکسن کرونا شرکت داروسازی «سینوواک» در پیشگیری از عفونت های علامت دار، به ۵۰.۴ درصد می رسد. 

پکن هنوز هیچ واکسن خارجی را برای استفاده در چین، کشوری که ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در آنجا ظهور کرد، تصویب نکرده است.

گائو هیچ اطلاعاتی در مورد تغییرات احتمالی در استراتژی ارائه نداد، اما از mRNA نام برد. mRNA روشی است که پیش از این توسط تولید کنندگان غربی واکسن مورد استفاده قرار گرفته است. این در حالی است که شرکت های داروسازی چین برای تولید واکسن کرونا از روش های سنتی استفاده می کردند.

گائو گفت: همه باید فواید واکسن mRNA را برای بشریت در نظر گیرند. ما باید آن را به دقت دنبال کنیم و فقط به این دلیل که قبلاً چند نوع واکسن ساخته ایم، آن را نادیده نگیریم.

گائو قبلاً سولاتی را در مورد ایمنی واکسن mRNA مطرح کرده بود. خبرگزاری رسمی شینهوا نیز ماه دسامبر به نقل از وی نوشت که نمی تواند عوارض جانبی منفی ناشی از این واکسن ها را رد کند؛ زیرا برای اولین بار در افراد سالم مورد استفاده قرار می گیرد.

رسانه های دولتی چین و وبلاگ های مشهور بهداشت و علوم این کشور نیز ایمنی و اثر بخشی واکسن کرونای شرکت فایزر را که از mRNA استفاده می کند، زیر سوال برده اند.

به گفته گائو، از تاریخ ۲ آوریل، حدود ۳۴ میلیون نفر هر دو دوز مورد نیاز واکسن های چینی را دریافت کرده اند و حدود ۶۵ میلیون نفر نیز یک دوز دریافت کرده اند.

کارشناسان می گویند که مخلوط کردن واکسن ها یا واکسیناسیون متوالی احتمالا باعث افزایش میزان اثربخشی آنها شود. اکنون در سراسر جهان آزمایش هایی در زمینه ترکیب واکسن ها و یا ارائه یک تزریق تقویت کننده پس از یک دوره زمانی طولانی تر در دست انجام است. محققان در انگلیس در حال مطالعه ترکیبی از واکسن های فایزر و آسترازنکا هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟