Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد خروج نظامیان آمریکا از عراق، موجب تقویت و تثبیت روندهای ثبات ساز خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  قاسم محمد جلال الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق که به دعوت رسمی علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران سفر کرده ظهر امروز با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار شمخانی با تبیین عوامل بی ثباتی در منطقه، آمریکا را بزرگترین عامل ناامنی و تروریسم سازمان یافته قلمداد و تاکید کرد؛ تسریع در اجرای قانون پارلمان عراق در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق، موجب تقویت و تثبیت روندهای ثبات ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس که نقش آمریکا در تقویت ترویسم تکفیری را کاملا آشکار و اثبات نمود. تصریح کرد؛ پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی از اولویت های همکاری های امنیتی دو کشور است و در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهید قاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم.

شمخانی با ابراز نگرانی از فعال شدن مجدد عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در عراق افزود: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکایی ها با حمایت از نیروهای داعش و جابجایی آنها در مناطق مختلف این کشور تلاش می کنند با ایجاد ناامنی برای تداوم حضور خود در عراق زمینه سازی کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تحرکات ضد امنیتی عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق بر لزوم همکاری های بیشتر تهران - بغداد برای پایان دادن به شرارت این گروه ها تاکید کرد.

وی، همچنین برخورد با جرائم سازمان یافته از جمله شبکه های بزرگ قاچاق سلاح و مواد مخدر که امنیت دو کشور را هدف گرفته است؛ بسیار ضروری دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، ایجاد ساختارهای جدید امنیتی میان کشورهای منطقه با هدف مبارزه با تهدیدات مشترک امنیتی را راه کار مناسبی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ذکر کرد و آمادگی کشورمان برای شکل گیری اینگونه ساختارها اعلام کرد.

قاسم محمد جلال الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز طی سخنانی با تمجید از نقش راهبردی و ممتاز ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم بر ضرورت تداوم و گسترش همکاری های همه جانبه میان ایران و عراق تاکید کرد.

وی با تشریح اقداماتی که با دستور نخست وزیر عراق در خصوص برخورد با گروه های تروریستی در شمال عراق انجام شده اظهار داشت: هماهنگی های ضروری با مسئولین اقلیم کردستان برای اجرایی سازی تصمیمات اتخاذ شده برای برخورد با گروه های تروریستی در شمال عراق که برخی از انها از سوی آمریکا حمایت می شوند آغاز شده است.

الاعرجی با تایید ارتباط گروه تروریستی داعش با آمریکا خاطر نشان کرد: تقسیم بندی گروه های تروریستی به خوب و بد و اعمال استاندارد دوگانه در مبارزه با تروریسم به طور قطع نتیجه‌ای به غیر از تقویت نقش جنایتکارانه جریان های تروریستی نخواهد داشت

وی دولت عراق را متعهد به اجرای قانون پارلمان در خصوص خروج نیروهای نظامی بیگانه عنوان کرد و افزود: اقدامات اجرایی در هماهنگی با کشورهایی که نیروهای نظامی آنها در عراق حضور دارند برای دستیابی به جدول زمان بندی مورد توافق در جریان است

مشاور امنیت ملی عراق، مقاومت درس آموز مردم ایران در برابر تحریم های اقتصادی را نشان دهنده اقتدار سیاسی و قدرت اجتماعی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: پیشرفت مستمر ایران در ابعاد مختلف در شرایط تحریم های اقتصادی بی سابقه، موجب غرور و سربلندی دوستداران واقعی مردم ایران است.

ائتلاف فتح: نظامیان آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارندتقسیم نقش امارات، عربستان و آمریکا برای بی ثباتی در عراقکاروان لجستیک ارتش آمریکا در صلاح‌الدین عراق هدف قرار گرفتافشای طرح خطرناک آمریکا برای بی‌ثباتی در عراق


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر شورای عالی امنیت ملی مشاور امنیت ملی عراق نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار