Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صبوری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات مهم‌ترین عرصه‌ ظهور و نمایش مداخله‌ی مردم در تعیین سرنوشتشان است، از این رو، انتظار ما این است که دل‌نگران مردمی بودن نظام و اتکا به خواست و نظر عمومی نیز باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از بهترین راه‌های ضمانت مردمی بودن هر نظام سیاسی، برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری چه در سطح داوطلبان و چه در سطح شرکت‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استقبال کم از انتخابات، نتیجه‌ای جز تضعیف پایه‌های حکمرانی ندارد
رئیس جبهه اصلاحات فارس ادامه داد: با این وجود، به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال پایین آمدنِ استقبال از انتخابات هستند؛ چراکه در چنین وضعیتی امیدواری آنها به توفیق در رقابت و موفقیت کاندیداهای مطلوبشان بالا می‌رود؛ مشابه همین اتفاق، در انتخابات مجلس دو سال قبل رخ داد.
وی گفت: شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که چنین وضعیتی، منافع یک جریان خاص که خود را انقلابی و پایبند به اصول انقلاب می‌داند، تامین کند اما نتیجه‌ای جز تضعیف پایه‌های حکمروایی و دموکراسی در کشور به دنبال نخواهد داشت.
این فعال سیاسی استان فارس ادامه داد: نباید فراموش کنیم که مشارکت بالا در انتخابات، اقتدار نظام را در جامعه‌ی جهانی بالا می‌برد و این موضوع برای کشور ما که در سطح بین‌المللی و در تعامل با قدرت‌های جهانی نیازمند پشتوانه بهتری است، بسیار مهم است.

خیال آسوده رقیب و انتظار و رایزنی اصلاح‌طلبان
صبوری در ادامه گفت: متاسفانه نگرانی اصلاح‌طلبان از اِعمال سلیقه در بررسی صلاحیت داوطلبان و ردّ گسترده نیروهایشان، کار را به جایی رسانده که اصلاح‌طلبان به عنوان یکی از دو جریان اصلی در سیاست کشور، به جای تمرکز بر تهیه برنامه‌ها و رایزنی با متخصصان و کارشناسان، باید تا چند روز مانده به انتخابات منتظر بنشینند و برای گرفتنِ تاییدیه خود با اشخاص و نهادها رایزنی کنند؛ اصولگرایان این نگرانی‌ها و محدودیت‌ها را ندارند و با خیالی آسوده از ماه‌ها قبل از رأی‌گیری، کار انتخاباتی خود را شروع می‌کنند.
وی ادامه داد: همه می‌دانیم که تنگناهای معیشتی و شرایط نابسامان اقتصادی، برای گروه‌هایی از هموطنان ما دلخوری‌هایی ایجاد کرده و انگیزه حضور در انتخابات را کاهش داده است؛ موضوعی که به هیچ وجه زیبنده نظام ما نیست و مقام معظم رهبری نیز در همان پیام تبریک سال نو، و سخنرانی ابتدای سال به اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور تأکید کردند.

از متخصصان برای نامزدی در انتخابات دعوت کردیم
رئیس جبهه اصلاحات استان فارس گفت: اصلاح‌طلبان برنامه‌های انتخاباتی خود را در چهارچوب قانون دنبال کرده‌اند، در چنین وضعیتی از متخصصان و کارشناسان دعوت کردند تا برای کاندیداتوری در انتخابات شوراها در شهر یا روستای خود ثبت نام کنند
صبوری با اشاره به روند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شیراز گفت:‌ انتظار می‌رفت در شرایط موجود، دستگاه‌های نظارتی در بررسی صلاحیت داوطلبان سعه صدر بیشتری به خرج بدهند تا شاید حضور نمایندگانی از سلایق و نظرهای مختلف، امکان مشارکت بیشتری در انتخابات آینده را فراهم کند.
وی افزود: در مقطع کنونی، خبرها از رد گسترده صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلبان آنهم در مراحل ابتدایی بررسی‌ها حکایت می‌کند و این موضوع نگران‌کننده است.

درخواست از مسئولان استان فارس
صبوری در ادامه گفت:  به عنوان رئیس جبهه اصلاحات در استان فارس به عنوان استانی که همواره در سیاست کشور مهم و تعیین‌کننده بوده است، از امام جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که در راستای پاسداشت مردمی بودن انقلاب و نظام و نیز عمل به توصیه مقام معظم رهبری برای ایجاد شور انتخاباتی، شرایطی را به وجود بیاورند که امکان مشارکت و حضور سلائق گوناگون در انتخابات تأمین بشود.

جبهه اصلاحات فارس در صورت امکان رقابت، لیست می‌دهد
رئیس جبهه اصلاحات فارس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره احتمال انتشار لیست و فهرست انتخاباتی نامزدهای این جریان سیاسی در انتخابات آتی گفت:  در انتخابات شوراها و در شهر شیراز اگر امکان رقابت وجود داشته باشد و کار به جایی نرسد که قرار باشد داوطلبان تنها یک جریان و نگاه مشخص را نمایندگی کنند، با همفکری متخصصان، استادان دانشگاه و نیروهای سیاسی و اجتماعی لیستی از کاندیداهای مورد قبول خود را به شهروندان شیرازی معرفی خواهیم کرد.

جبهه اصلاحات استان فارس حدود یکماه قبل با هدف برنامه‌ریزی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت احزاب اصلاح‌طلب در فارس کار خود را شروع کرد.
اصلاح طلبان فارس در قالب لیست امید در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز ۱۲ کرسی از ۱۳ کرسی این شورا را به دست آوردند و با وجود تغییراتی در ترکیب این شورا، هم اینک نیز همین تعداد کرسی را در اختیار دارند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر شیراز ابراهیم صبوری شیراز اصلاح طلبان فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر شیراز انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر شیراز شیراز اصلاح طلبان فارس اخبار کنکور رئیس جبهه اصلاحات جبهه اصلاحات فارس اصلاح طلبان استان فارس اسلامی شهر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش غسالی به دانشجویان در غسالخانه بهشت زهرا (عکس) رییس دانشگاه شاهد : دانشجویان را مجبور نمی‌کنیم چادر بپوشند، اما غیر چادری نمی‌پذیریم

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • شمش خم کن چیست؟
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات