Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در واکنش به اینکه بسیاری از اصلاح‌طلبان بر این باورند که حزب کارگزاران سازندگی در اقلیت قرار دارد، گفت:از زمانی که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با محوریت خاتمی تشکیل شده است، حزب کارگزاران کاملاً با این شورا همراه بوده و برای ورود به انتخابات نیز مکانیزم این شورا را مدنظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این مرعشی از جمله چهره‌های حقیقی است که خاتمی او را برای حضور در این مجموعه، انتخاب ‌کرده است. بنابراین حزب کارگزاران سازندگی در هیچ مقطعی ساز جداگانه‌ای نزده و  در همه جا در قالب‌ شورای هماهنگی یا شورای عالی سیاست‌گذاری با اصلاح‌طلبان همراه بوده، تکروی نکرده و از تصمیمات شورا هم پیروی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مهم کشور، طرح مباحثی از قبیل اینکه حزب یا گروهی در اقلیت یک جریان قرار دارد، به هیچ وجه درست نیست. در حال حاضر طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در نهاد اجماع‌ساز حضور دارد، همچنین او و مجموعه حزب کارگزاران سازندگی برای تهیه منشوری نهاد اجماع ساز بسیار فعالیت کرد. در حقیقت از زمانی که جبهه اصلاحات ایران تشکیل شده مرعشی به عنوان عضو حقیقی و طاهرنژاد به عنوان عضو حقوقی با این گعده همراه بودند، مرتباً در جلسات شرکت کردند و حزب مصوبات آن جبهه را کاملاً مراعات و اجرا کرده است.

نمازی با تاکید بر وحدت در میان اصلاح‌طلبان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اصلاح‌طلبان باید یک حرف بزنند، یک موضع داشته باشند، یک کار انجام دهند که از قبال این وحدت یک خروجی از ائتلاف بیرون بیاید و به مردم معرفی کرده و آنها را برای انتخابات بسیج کنند.حزب کارگزاران از مهم‌ترین احزاب فعلی کشور است که در مقاطع انتخابات مختلف همیشه با خاتمی و شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب هماهنگ بوده و تکروی نکرده است. در انتخابات ۹۸ که کارگزاران لیست داد، جریان اصلاحات به گونه‌ای با کارگزاران برخورد نکرد که این حزب در اقلیت قرار بگیرد.

اقدام حزب کارگزاران در انتخابات ۹۸ خلاف تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نبود

وی ادامه داد: در انتخابات ۹۸ هم قرار شد لیست ائتلافی به نام لیست شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان منتشر نشود اما خود احزاب مختار شدند که در این زمینه فعالیت کنند. بنابراین کارگزاران لیست داد، اگرچه حتی بنده هم با معرفی کاندیدا مخالف بودم اما شرایط به این ترتیب نبود که خلاف تصمیم شورای هماهنگی یا جبهه سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اقدامی صورت گرفته باشد.

نمازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به اینکه پیش از این برخی نزدیکان لاریجانی از اصرار اصلاح‌طلبان به او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای این جریان خبر دادند  در مجموع در صورت ورود لاریجانی به انتخابات او به عنوان را باید کاندیدای اصلاح‌طلب شناخته می‌شود یا اصولگرا؟ متذکر شد: خاستگاه برادران لاریجانی تا قبل از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان اصول‌گرا بوده و همیشه همه آنها از سوی آن طیف مورد حمایت قرار گرفته‌اند اما علی لاریجانی در آخرین دوره‌ای که نماینده مجلس بود، در برخی موارد مستقل عمل کرد.

لاریجانی در مجلس با اصلاح‌طلبان همراهی کرد

این چهره اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از جمله در مباحثی به تصویب رساندن برجام مستقل عمل کرد چراکه محکم ایستاد و برجام به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید و بعد هم برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس کاندیدا نشد. همچنین در مذاکرات و صحبت‌های غیرعلنی، معمولاً مواضع متضاد و یا در تعارض با اصلاح‌طلبان نداشته، حتی تا حدودی هم همراهی داشته اما همراهی لاریجانی با مواضع اصولگراها بیشتر بوده است. اگر لاریجانی در این انتخابات وارد عرصه شود، نه کاندیدای اصولگرایان و نه کاندیدای اصلاح‌طلبان است.

نمازی با تاکید بر اینکه بعد از روحانی، لاریجانی می‎تواند مذاکرات برجام را ادامه دهد، گفت: در حال حاضر ارزیابی‌ها به این صورت است که پیش‌بینی می‌شود مذاکرات برجام در دولت فعلی به پایان نمی‌رسد لذا لاریجانی مناسب‌ترین فرد برای ادامه این مذاکرات است. از طرف دیگر نه تنها لاریجانی خاستگاه اصول‌گرایی دارد، بلکه فوت و فن کار را هم بلد است و توانش را هم دارد لذا در این راه می‌تواند اصول‌گرایان را جذب و از کمک و پتانسیل آنها استفاده کند.

وی در پایان یادآور شد: اصلاح‌طلبان اعلام کردند که کاندیدای استیجاری نخواهند داشت اما در بین اعضای حزب کارگزاران، عطریانفر چندین بار اعلام کرده که ممکن است اگر اصلاح‌طلبان هم کاندیدای حداکثری نداشته باشند، بعضی از احزاب این جناح بخواهند از لاریجانی حمایت کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: حزب کارگزاران سازندگی شورای هماهنگی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود