Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:08:46 GMT

رئیس حوزه هنری فارس منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۲۹۶

رئیس حوزه هنری فارس منصوب شد

طی حکمی از سوی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وحید نمازی به ریاست حوزه هنری فارس منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، با حکم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وحید نمازی رئیس حوزه هنری فارس شد.

در متن حکم نمازی آمده است:

حقاً و انصافاً استان فارس يکی از قله‌های برجسته‌ی کشور ما و ملت ماست؛ قله‌ی برجسته‌ی نيروهای انسانىِ ممتاز، «در علم، در ادب، در پيشرفت‌های گوناگون امور حيات اجتماعی، در مبارزات، در جهاد، در تديّن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تاريخ اخير هم که نگاه کنيم، نام شيراز در حساس‌ترين و حياتی‌ترين قضايای اجتماعی ما برجسته است و مردم عزيز استان فارس، جزو جلوترها و پيشروها هستند. (امام خامنه‌ای)

برادر ارجمند؛ جناب آقای وحید نمازی

استان فارس، مهد زبان شيرين فارسی و مأوای اهتزاز ادبيات، هنر، علم و دين کشور ماست و ظرفيت‌های مادی و معنوی اين استان در مقايسه با ديگر استان‌های کشور کم‌نظير است. به‌خصوص در حوزه‌ی انديشه و فرهنگ و هنر، استان فارس و شهر شيراز بدون شک از مهم‌ترين پرچمداران هويت‌ساز ايران اسلامی بوده است؛ با رود جاری و لاينقطعی از هنرمندان متعهد در رشته‌ها و زمينه‌های متنوع فرهنگی و هنری. ستاره‌های درخشان فارس از ميرزای شيرازی تا شهيد آيت‌الله دستغيب و… بر سپهر تاريخ معاصر ايران مي‌درخشند و مردم اين استان نيز هماره در برهه‌های مهم مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خوش درخشيده‌اند. از همين رو بايد به خاطر فرصت
خدمت به چنين مردمی شکرگزار بود و آن را مغتنم شمرد.

به حکم شناخت کافی جناب‌عالی از ظرفيت‌های فرهنگی و هنری اين استان و سوابق و تجربيات و توانايی‌های شما، به پيشنهاد معاون محترم راهبری استان‌های حوزه‌ی هنری، جناب‌عالی را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس» منصوب مي‌نمايم.

از شما انتظار می‌رود در دوران مسئولیتتان؛

۱٫ ذيل سياست‌های کلان حوزه‌ی هنری بر تنظيم، تصويب و اجرای سند تحول حوزه‌ی هنری استان همت گماريد،

۲٫ سازوکار شناسايی و توانمندسازی نسل مستعد و نوخاسته هنر انقلاب اسلامی برای حل مسائل محوری استان به ويژه محرومين با محوريت سند زيست‌بوم هنری را ايجاد نماييد،

۳٫ در جهت تبديل حوزه هنری استان به مرکز الهام‌بخشی و گفتمان‌سازی به منظور فعال‌سازی مردم و تشکل‌های مردمی برای ايجاد نهضت توليد محتوای بومی تلاش نماييد،

۴٫ سازوکاری پويا جهت توزيع و ترويج محصولات هنرمندان متعهد بومی با نگاه تقويت اقتصاد هنر در جغرافيای فرهنگی استان طراحی نماييد،

۵٫ شبکه‌ای منسجم، کارآمد و هم‌افزا از هنرمندان مؤمن و انقلابی استان را در مجموعه حوزه هنری استان به‌عنوان پرچمدار و مرکز رشد هنر انقلابی سامان دهيد و

۶٫ در معرفی چهره‌های شاخص هنر انقلابی استان در تراز ملی و بين‌المللی بکوشيد.

توفيق شما را در جلب عنايت و رضايت حق تعالی، ذيل توجهات و تحيات حضرت ولي‌عصر (ارواح العالمين لَهُ الفداء) خواستارم.

محمدمهدی دادمان/ رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

گفتنی است، وحید نمازی متولد ۱۳۶۳ شیراز و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است. از جمله سوابق وی می‌توان به معاونت فرهنگی حوزه هنری خراسان شمالی از سال ۹۰ تا ۹۴، رئیس حوزه هنری خراسانی شمالی از سال ۹۴  تاکنون، مسئول روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار خراسان شمالی از سال ۸۷ تا ۹۰، سردبیر فصلنامه خاکریز، دبیر ده دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور خراسان شمالی، مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی و … اشاره کرد.

پیش از این علیرضا قاسمی دهشالی به مدت دو سال رئیس حوزه هنری فارس بود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس حوزه هنری فارس محمدمهدی دادمان حوزه هنری حوزه هنری فارس رئیس حوزه هنری خراسان شمالی استان فارس وحید نمازی حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج

به گزارش خبرگزازای خبرآنلاین از سنندج، اسعد فرهادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می گردد ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه های مختلف هنری بخشی از موفقیت های این بانوی هنرمند محسوب می گردد.

کلاس های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903044

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج