Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@15:22:54 GMT

لبنیات در ماه رمضان گران نمی شود!

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۴۵۷

به گزارش اکوفارس، سید محمد رضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با  اشاره به اینکه قیمت لبنیات در ماه رمضان تغییری ندارد، اظهار کرد: گرچه سال ۹۹ بر تولیدکنندگان سخت گذشت، اما این حق را می‌دهیم که نظام سیاست گذاری کشور در شرایط جنگ اقتصادی، معیشت مردم به جای تولید و توسعه آن اولویتشان باشد و منطق عرضه و تقاضا را نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شرایط کنونی که افق روشنی پیش روی کشور در خصوص حل مسائل پیرامون وجود دارد و از طرفی با توجه به نامگذاری امسال لازم است که دولتمردان و سیاست گذاران به نظام عرضه و تقاضا توجه کنند.

بنی طبا با اشاره به افزایش قیمت تمامی عوامل تولید بیان کرد: در آذر سال ۹۹ نرخ مصوب محصولات لبنی بر مبنای قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی شیر خام تعیین شد، در حالی که هم اکنون قیمت شیر خام حدود ۵ هزار تومان است و سایر هزینه‌ها همچون محصولات پتروشیمی حداقل ۲۲ درصد و حقوق و دستمزد ۴۰ درصد افزایش یافته است که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا بنگاهی می‌تواند بدون اصلاح قیمت به حیات خود ادامه دهد؟

سخنگوی انجمن صنایع لبنی حاشیه سود کارخانه‌ها را ۳ درصد اعلام کرد و گفت: با ورود به فصل گرما، قیمت شیرخام به علت کاهش عرضه افزایش می‌یابد، این در حالی است که چشم اندازی برای اصلاح قیمت طی ماه‌های آتی پیش رو نیست و کماکان کارخانه‌ها باید ۶ تا ۷ ماه دیگر ضرر را تحمل کنند که در نتیجه اگر کسی صدای صنعت را نشنود وضعیت مرغ و تخم مرغ برای لبنیات هم پیش می‌آید.

او ادامه داد: گرچه دامداران به علت حاشیه سود ۲۲ تا ۲۵ درصد و دریافت نهاده با نرخ مصوب می‌توانند بدون اصلاح قیمت به تولید ادامه دهند، اما کارخانه‌های لبنی به علت افزایش قیمت عوامل تولید و حاشیه سود کم بدون اصلاح قیمت نمی‌توانند به تولید کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی ادامه دهند. هرچند صنعت هم جزئی از مردم است و به خوبی تورم و وضعیت اقتصادی مردم را درک می‌کند، اما همین گرانی و تورم که به معیشت مردم فشار می‌آورد، تولید را هم تحت فشار قرار می‌دهد.

بنی طبا در پایان تصریح کرد: با وجود تمامی شرایط و نوسانات در بازار، بودن کالا بهتر از نبودن آن است چرا که با فعالیت کارخانه‌ها، کارگران به اشتغال خود ادامه می‌دهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارخانه ها اصلاح قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد

به گزارش پارس نیوز ، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد