Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه نسبت به قبل از سال نو موارد مثبت بیماری ۳۰ برابر و موارد مرگ و میر حداقل ۳ برابر افزایش پیدا کرده است یعنی ۷۰۰ نفر به ۲۱ هزار نفر و از ۷۰ به ۱۹۰ مرگ و میر رسیده که روند به صورت خیلی سریع و لگاریتمی بالا می رود.

به گزارش برنا؛ رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) با بیان اینکه اکنون با شرایط خیلی خاصی رو به رو هستیم افزود: در این شرایط که موج چهارم شروع شده، خیلی از افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال مبتلا می شوند و حتی بیماری را شدید می گیرند، دوره نهفتگی بیماری به نوعی کوتاه تر شده و وقتی یک نفر مبتلا می شود، باقی اعضای خانواده هم علائمشان را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه امکان مراقبت توسط سایر اعضای خانواده نیست و اگر قبلا یکی مبتلا می شد و دو نفر را مبتلا می کرد اکنون تمام اعضای خانواده و به نوعی فامیل مبتلا هستند و نهایتا ترس از بیمارستان باعث شده که بیمارانی که بیماری خیلی شدید دارند، دیر مراجعه کنند و درنتیجه کارشان به آی سی یو و درمان های خاص بیفتد و احتمال بهبودشان کمتر و متاسفانه شاید باعث مرگ و میر بیشتر شود.

وی بیان داشت: این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علائمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان های علمی را انجام دهیم، به علائم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم و اگرکسی مثبت است یا تماس داشته، حتما از دو ماسک متفاوت و جنس متفاوت استفاده کند، رفت و آمدی نداشته باشد و قرنطینه شوند تا هر چه می توانیم چرخش ویروس را کم کنیم.

دکتر ضیایی در پایان خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم خواهش ما از هموطنان این است که در خانه بمانند، دوره های قرآن را به صورت مجازی برگزار کنند و دعا بکنند برای سلامت هم وطنانشان، کادر درمان و کنترل بیماری و از تجمعات در این ماه مبارک خودداری شود  تا ان شاءالله بتوانیم با هم این پیک را پشت سر بگذاریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور