Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:44:35 GMT

چرا موقرمزها کمتر درد را احساس می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۶۰۸

چرا موقرمزها کمتر درد را احساس می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، طبق تحقیقات کارشناسان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)، حساسیت انسان‌های موقرمز و موش‌های موقرمز نسبت به ترکیبات ضد درد اپیوئیدی (افیونی) درون‌زاد بالاتر از سایرین است.

اپیوئید به مجموعه ترکیبات شیمیایی‌، طبیعی یا صنعتی مرفین‌مانندی گفته می‌شود که عملکردشان در بدن مانند انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد (اندورفین‌ها) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با اثر گذاشتن بر روی سلسله اعصاب مرکزی باعث تخفیف احساس درد می‌شوند.

بنا بر نتایج این تحقیقات که در مجله تخصصی "ساینس ادونس" منتشر شده، علت قرمزی مو در این افراد نداشتن گیرنده‌ای خاص به نام "ملانوکورتین یک" یا MC1R در ملانوسیت‌هاست. نداشتن این گیرنده باعث کاهش رونویسی ملانوسیت پرواوپیوملانوکورتین (POMS) و سطح سیستمیک هورمون تحریک‌کننده ملانوسیت‌ها می‌شود.

این روند در نهایت منجر به کمبود خالص ملانوکورتین نسبت به سیگنال‌های افیونی ضد درد می‌شود که تعادل را در موقرمزها به سود مسکن‌های درون‌زاد بدن تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که موقرمزها آستانه درد بالاتری نسبت به همنوعان خود داشته باشند و در نتیجه درد کم‌تری حس کنند.

در این مقاله ‌که در ماه آوریل در این مجله منتشر شده همچنین آمده است که موقرمزها نوع دیگری از گیرنده که به نوع چهارم یا MC4R موسوم است را نیز ندارند که همین باعث فعال‌تر شدن مسیر اپیوئید درونزاد می‌شود.

محققان ابراز امیدواری کرده‌اند که این یافته به طراحی داروهای جدیدی در مهار گیرنده‌های درگیر در احساس درد کمک کند.

منبع: دویچه وله

کد خبر 594534

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ فرداشب باید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف رئال مادرید برود.

لئون گورتسکا از اینکه تیمش در بازی رفت میزبان باشدژ کمی ناراضی است اما به نوعی کری خوانده و گفته اینکه قرار است در سانتیاگو برنابئو به دنبال صعود باشند، جذاب است.

گورتسکا در آستانه بازی مقابل رئال مادرید در مصاحبه با کیکر به سوالات مختلفی پاسخ داد.

قراردادت در سال 2026 به پایان می‌رسد. آیا با مکس ایبرل صحبت کرده‌ای؟

البته. اما این عمدتا به آینده من مربوط نمی‌شد. او فقط می‌خواست مطلع شود و نظرم را در مورد موضوعات خاصی پرسید. برای همه واضح است که من تا سال 2026 قرارداد دارم و در بایرن احساس راحتی می‌کنم.

اهمیت مربی جدید در تصمیم برای ادامه کار؟

البته مربی هم حرفی برای گفتن دارد. سؤال از بازیکنان یا در نظر گرفتن آنچه می‌خواهند انجام دهند، مشروع است. این طبیعی است.

فرم فعلی؟

احساس بسیار خوبی دارم. از نظر بدنی بسیار خوب و بسیار باثباتم. در واقع هرگز در حرفه‌ام این ثبات را احساس نکرده‌ام. همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در زمین نشان دهم.

صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؟

واقعاً قبل از بازی با آرسنال تحت فشار زیادی بودیم. چنین احساسی داشتم: خوب، در حال حاضر چیزی در اینجا اتفاق می‌افتد. بعد از بازی می توان گفت که یک چیز مثبت ظاهر شد. در آن زمان بود که می‌توانستید متوجه شوید تیم چه توانایی‌هایی دارد و ما می‌توانیم چه عملکردی داشته باشیم.

بازی با رئال مادرید؟

حیف است که اولین بازی را در خانه انجام می‌دهیم. اما صعود در برنابئو به نظرم خاص خواهد بود، هیچ شکی در این مورد ندارم. برای این کار باید تمام توان‌‌مان را به کار بگیریم، مطمئناً کار آسانی نخواهد بود. همه این‌ها به جزئیات کوچک بستگی دارد.

شانس دعوت به تیم ملی برای یورو؟

بسیار با انگیزه‌ام، می‌خواهم مانند اخیراً با بازی‌های درخشان همه را تحت تاثیر قرار دهم و هر نقشی که یولیان ناگلزمان برای من در نظر دارد را بازی می‌کنم. با هم می‌توانیم به دستاوردهای زیادی برسیم، من به این اطمینان دارم.کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم

دیگر خبرها

  • حال و هوای ورزشگاه آزادی کمتر از ۲ ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و سپاهان / فیلم
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد