Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، اولین برنامه «یکشنبه صادراتی» در سال جاری با پذیرش هیأت تجاری و فناوری از روسیه برگزار شد و ۸ شرکت دانش بنیان با مزایا و فرصت‌های صادراتی به روسیه آشنا شده و برای افزایش تعاملات صادراتی مذاکره کردند. در این جلسه امکانات صادراتی صندوق نوآوری نیز تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد حمایت‌های بلاعوض صندوق در توسعه بازار محصولات دانش بنیان گفت: یکی از خدمات مهم توانمندسازی صندوق نوآوری توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان است که بیشترین مبلغ حمایت بلاعوض در دو سال گذشته به شرکتها به این تسهیلات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات توانمندسازی ارائه شده است، گفت: این خدمت شامل حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها و پاویون‌های داخلی و خارجی، نمایشگاه‌های دائمی خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری برای مذاکره شرکت‌های دانش بنیان با مشتریان بالقوه است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های ترویجی و مشاوره‌ای صندوق نوآوری تحت عنوان «کلینیک مشاوره مدیریت صادرات» را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های این کلینیک یکشنبه‌های صادراتی است که روزهای یکشنبه اجرا می‌شود. در این برنامه مشاوران حوزه صادرات برای ارائه مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان حضور خواهند داشت. همچنین کسانی که در بازارهای هدف شرکت‌های دانش بنیان سابقه فعالیت دارند حضور داشته و تجربیات خود را به شرکت‌ها ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این رایزن‌های بازرگانی ما در کشورهای هدف نیز در این برنامه حضور خواهند داشت و اطلاعات مربوط به فعالیت در کشورهای هدف مانند محدودیت‌ها، فرصت‌ها و مزیت‌ها را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: یکشنبه صادراتی با هدف هموارسازی مسیر صادرات شرکت‌های دانش بنیان طراحی و اجرا شده که اولین رویداد آن به نمایندگانی از منطقه داغستان روسیه اختصاص داشت. در این دیدار شرکت‌ها توانمندی خود را ارائه کردند و طرف روسی نیازمندی‌های فناورانه خود را مطرح کردند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین برنامه‌های دیگر برای توسعه بازار روسیه را بیان کرد و گفت: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی در داغستان روسیه و در بندر «ماهاچ کالا» راه اندازی خواهد شد تا شرکت‌های دانش بنیان محصول خود را معرفی کرده و صادرات خود را آغاز کنند. همچنین در اوایل خرداد ماه سال جاری، یک هیأت تجاری و فناوری عازم مسکو می‌شود و خانه نوآوری در مسکو نیز افتتاح و مذاکرات تجاری با طرف روسی نیز برگزار خواهد شد.

شاوردی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه یکشنبه‌های صادراتی بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان آموزش و مشاوره برای ورود به بازار صادراتی ارائه و تجربیات افراد فعال در این حوزه را به شرکت‌های دانش بنیان منتقل کنیم که بتوانیم مسیر ورود آنها به بازارهای خارجی را تسریع و تسهیل کنیم.

به گزارش مهر، یکشنبه صادراتی هفته آینده پذیرش هیأتی از عراق و هفته بعد از آن از کنیا خواهد بود.

کد خبر 5187227 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات کالا صندوق نوآوری و شکوفایی عراق شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا حاکمیت سایبری گوگل فیس بوک ویروس کرونا نوآوری سلول بنیادی شرکت های دانش بنیان ایالات متحده امریکا حکمرانی فضای مجازی ربات شیوع کرونا توانمندسازی صندوق نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان