Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زیر بار سنگ آهن، ۱۹۷ کیلو مواد مخدر جاساز بود

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۹۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در محور مرودشت-شیراز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک دستگاه کامیون حامل بار سنگ آهن قصد انتقال مواد مخدر از کرمان به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محور مرودشت-شیراز اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، کامیون حامل مواد مخدر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران انتظامی کامیون مذکور را به مقر انتظامی انتقال و موفق شدند در بازرسی از آن، ۹۹ کیلو تریاک و ۹۸ کیلو حشیش (در مجموع ۱۹۷ کیلو مواد مخدر) که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار سنگ آهن جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف اتوبوس حامل بیش از ۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۳۱۸ ثوب انواع پوشاک، ۷۳ جفت کفش، ۱۷ دستگاه انواع لوازم خانگی از نوع فلاکس، همزن برقی، آب میوه‌گیری، ۲ عدد باند بزرگ و ۲۰ قوطی جوهر پرینتر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

انهدام اعضای باند سارقان خودرو 

فرمانده انتظامی آباده از انهدام اعضای باند سارقان خودرو و محتویات آن و کشف ۴۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و محتویات آن در شهرستان آباده، تیمی از ماموران پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی حین انجام ماموریت و گشت زنی در محور "آباده-اصفهان"، به یک سواری زانتیا با ۲ سرنشین مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی آباده افزود: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این خودرو دارای سابقه سرقت بوده و راننده و سرنشین نیز از سارقان حرفه‌ای هستند.

سرهنگ مسعودی خاطر نشان کرد: در تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان سابقه دار به ۵ فقره سرقت خودرو و ۴۳ فقره سرقت قطعات و محتویات با همدستی فردی دیگر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند همدست سارقان را در شهرستان آباده دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳ دستگاه ضبط صوت خودرو، ۲ دستگاه بلندگو، ۲ عدد باطری، ۱۰ عدد فلش مموری، یک دستگاه دوربین شکاری و ... کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: هر ۳ متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

او بیان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه نخواهد داد افراد فرصت طلب و مخلان امنیت به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و از شهروندان درخواست می‌شود با استفاده از وسایل ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، سارقان را از رسیدن به اهداف شومشان باز دارند.

کشف ۱۰ تن تخم مرغ فاقد مجوز در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن تخم مرغ فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران انتظامی "بوانات" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ تن تخم مرغ فاقد مجوز حمل کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: حمل اینگونه محموله‌ها بدون مجوز تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی و حضور قاضی دادسرای عمومی و انقلاب "کوه‌چنار" طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۱۱۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، ۱۵ واحد متخلف از جمله یک تالار به علت نداشتن پروانه کسب و همچنین عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

دستگیری سارقان لوازم خودرو و اماکن خصوصی 

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از داخل خودرو‌ها و اماکن خصوصی در شهر فیروزآباد، ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

او ادامه داد: ماموران با کار‌های اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی، موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شدند و آن‌ها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار افزود: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری ۴۳ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

سرقت خودرو در سیستان و بلوچستان و کشف در سروستان

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از توقیف یک خودرو پراید مسروقه و دستگیری ۳ نفر خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی اظهار کرد: ماموران انتظامی حین گشت زنی در محور مواصلاتی "سروستان-شیراز" به یک سواری پراید که حرکات مشکوکی داشت مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند سابقه سرقت از استان سیستان و بلوچستان را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه راننده سارق و ۲ سرنشین آن دستگیر شدند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

تعطیلی ۱۰ مراسم عروسی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از تعطیلی ۱۰ مراسم عروسی و دستگیری مسببان آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش مبتلایان امیدواریم شهروندان با درک درست و صحیح از وضعیت موجود، توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی و عدم برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری را جدی گرفته و رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه پلیس با تهدید کنندگان سلامت مردم هیچگونه مماشاتی نمی‌کند، افزود: طی ۵ روز گذشته ۱۰ مراسم عروسی تعطیل و در همین راستا ۳ نفر داماد و یک نفر پدر عروس که تمرد از دستور پلیس به دلیل عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا کرده اند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه مسببان مراسم حتی پس از برپایی جشن تحت تعقیب قضائی قرار می‌‎گیرند، گفت: پلیس به عنوان مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت انجام وظیفه می‌کند و این فرماندهی آمادگی دارد تمامی ظرفیت‌های موجود خود را برای خدمت رسانی به مردم و کمک و همیاری با سازمان‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به کار گیرد.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌ها همچنان به قوت خود باقی است، اظهار داشت: از مردم قدرشناس شهرستان داراب می‌خواهیم که با توجه به شرایط فعلی و بنا به توصیه و تاکید پزشکان و متولیان امر بهداشت و درمان، از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان ۱۹۷ کیلو مواد مخدر یک دستگاه کامیون سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی ۱۰ مراسم عروسی دستور کار اماکن خصوصی متوقف کردند کامیون حامل توقیف یک بار سنگ آهن پلیس آگاهی فقره سرقت تحت تعقیب ۳ متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش عتیقه  در این شهرستان ، ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرهاد آراوند افزود: ماموران با کنترل تردد فرد مورد نظر و اقدامات تخصصی از قصد او برای فروش تعدادی سکه تاریخی در شهرستان شیراز مطلع شدند.
وی بیان کرد:  ماموران پلیس متوجه شدند که متهم در یک مسافرخانه سکونت دارد و سپس او را دستگیر کردند و به مرجع قضایی تحویل دادند.
فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه در بازرسی از محل سکونت متهم ۶۸ عدد سکه مربوط به دوره اشکانی کشف شد، گفت: کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش اموال مکشوفه را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز