Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اوج گیری ویروس کرونا در استان، گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌های مازندران تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  عباس علی وفایی نژاد امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به آغاز پیک چهارم کرونا در مازندران و اوج‌گیری این ویروس پس از تعطیلات نوروز به دلیل سفرها و بازدیدهای نوروزی و تجمعات بازارگردی‌های پایان سال ، طرح نظارت بر واحدهای نانوایی با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تصمیمات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و هماهنگی با فرمانداران هرگونه ساده انگاری و یا تخلف و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای نانوایی با برخورد جدی همراه با کاهش یا قطع سهمیه متخلفان صورت می‌پذیرد.

وفایی نژاد با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها به منظور کنترل ابتلا و شیوع بیماری کوید 19، افزود: در نانوایی‌ها یک نفر صرفا باید فروش نان را انجام داده و این فرد به هیچ عنوان نباید در فرآیند تولید نان در تماس باشد و حتی المقدور از دریافت وجه نقد از مشتریان خودداری و ترجیحا از دستگاه کارت‌خوان استفاده شود و در صورت دریافت و یا پرداخت پول نقد از انبرک یا پنس استفاده شود.

جدال کرونا و نان در صف‌های نانوایی اردبیل؛ تنور داغ بی‌کفایتی‌های مسئولان همچنان پابرجاستصف‌های طولانی نانوایی‌های بلوچستان به سراوان رسید/ ازدحام مردم در روزهای هشداری کرونانان بی‌کیفیت از تنور برخی نانوایی‌های ارومیه بیرون می‌آید

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شاغلان در نانوایی‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا تامین دستگاه پوز است تا مردم بتوانند به صورت الکترونیکی خرید کنند، تاکید کرد: لازم است امکانی فراهم شود که خریداران بتوانند از طریق اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای اینترنتی وجه مورد نظر را به واحدهای نانوایی پرداخت کنند.

وفائی نژاد با بیان اینکه دست نزدن زیاد به نان، استفاده از ماسک و گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح از وظایف افراد شاغل در نانوایی‌ها است، تصریح کرد: استفاده از ماسک، کلاه، دستکش و پیش بند در حین کار، ممانعت از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی، ضدعفونی کردن روزانه تمامی تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد و در صورت امکان قرار دادن نان داخل کیسه یا سبد نان مشتری از اصول بهداشتی است که باید رعایت شود.

دبیر کارگروه آرد و نان مازندران به نکاتی که شهروندان باید در هنگام خرید نان به آن اهمیت بدهند اشاره کرد و گفت: استفاده از دستکش یکبار مصرف در برداشتن نان و داشتن کیسه پارچه ای مخصوص نان، عدم سرد کردن نان بر روی میزهای قرارداده شده در داخل یا بیرون واحد نانوایی، عدم بریدن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که معمولا در نانوایی‌ها وجود دارد، استفاده از کارت‌های الکترونیکی پرداخت می‌تواند در تهیه نان سالم و بهداشتی کمک کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای بهبود وضعیت نانوایی‌ها رعایت چند نکته ضروری است، گفت: افراد برای خرید نان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در صف با سایر افراد با فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متر بایستند. حتی المقدور سعی شده جلوی واحدهای نانوایی جانمایی لازم با رنگ‌های خاص صورت گیرد و همچنین بهتر است خریداران به وسیله کارت‌های بانکی الکترونیک مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران به موضوع مهمی به خصوص در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم به تازه خوری عادت دارند و برای هر وعده غذا نان تازه تهیه می‌کنند که این امر افزایش تردد به واحدهای نانوایی را به همراه دارد و موجب ایجاد تجمع و صف انتظار و شناخته شدن نانوایی‌ها به عنوان واحدهای با ریسک بالا می‌شوند.

انتهای پیام/ 681/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی واحدهای نانوایی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان