Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجاتی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای روستای بیش از ۱۴ هزار داوطلب در روستاها ثبت‌نام کردند که بیش از ۵۰۰ نفر از آنها بانوان هستند گفت: به جهت جلوگیری از ایجاد ازدحام در شعب اخذ رای پیشنهاد افزایش ۱۵ درصد شعب ارائه و با آن موافقت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» ظهر امروز (دوشنبه 23 فروردین) در پایان نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: برابر با برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور خوشبختانه ثبت‌نام داوطلبان در 2 هزار و 350 روستای استان خوزستان انجام شد و با توجه به ازدحام داوطلبان سیستم ثبت‌نام مقداری با مشکل روبه‌رو شد که درخواست تمدید داشتیم و موافقت شد و سامانه تا امروز ساعت ۱۶ فعال است که فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آن دسته از افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند را ثبت‌نام نهایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اینکه تعداد 13 هزار 500 داوطلب برای شوراهای روستایی ثبت‌نام نهایی کرده‌اند افزود: بیش از 500 نفر نیز ثبت‌نام کرده‌اند که نیاز به ثبت نهایی دارند و امروز این کار انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این دوره بیش از 14 هزار داوطلب در روستاها داشتیم که بیش از 500 نفر از آنها بانوان هستند و این عدد قابل توجهی است که بانوان روستایی هم در این دوره به میزان خوبی وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: چند مرحله‌ از زمان‌بندی انتخابات تاکنون به خوبی و با هماهنگی و مدیریت استاندار پیش رفته و همه کمیته‌ها به صورت فعال در حال انجام برنامه‌ها و مسئولیت‌های خود هستند.

 

وی بیان کرد: در نشست‌های ستاد انتخابات استان، شهرستان به شهرستان مسائل مختلف و تجربیات دوره گذشته و نواقص احتمالی و نقاط قوت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه در چند شهرستان انتخابات شوراها در تمام الکترونیکی برگزار می‌شود در حال هماهنگی زیرساخت‌ها و موارد پشتیبانی هستیم.

 

نجاتی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا همه گزینه‌ها و تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و ستاد ملی کرونا نیز دستورالعملی صادر خواهد کرد اما به جهت شرایط گرما و ایجاد ازدحام شعب پیشنهاد افزایش 15 درصد شعب را ارائه دادیم که مورد موافقت قرار گرفته و در حال انجام است.

 

وی عنوان کرد: با افزایش شعب تجمعات کمتر خواهد شد از این رو مقرر شده در هر شعبه حداکثر یک هزار رای اخذ و پس از آن سیستم قطع شود تا از تجمع و ازدحام پیشگیری کنیم که برای مقابله با کرونا کمک خوبی خواهد بود.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اذعان کرد: همچنین ضدعفونی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدنظر خواهد بود و در کنار آن یکی از فرآیندهای انتخابات اثر انگشت است که در این دوره به دلیل کرونا حذف شده و می‌تواند برای پیشگیری از شیوع کرونا موثر باشد.

 

استان در پایان ابراز امیدواری کرد: همه جوانب در نظر گرفته تا هم سلامتی اعضای اجرایی و نظارتی انتخابات و هم مردم تضمین شود و خوزستان مانند گذشته بار دیگر برگ زرینی در تاریخ انتخابات در سطح کشور رقم بزند و شاهد مشارکت با شکوه و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات شوراهای روستایی رضا نجاتی خوزستان ستاد انتخابات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در هفته آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود، افزود: به ستاد‌های انتخابات استان‌ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند، فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانور‌ها با حضور اعضای هیئت‌های نظارت و ناظران شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم اظهار کرد: با معاونان سیاسی و انتخابات و معاونان امنیتی ۱۵ استانی که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، موارد لازم را برای برگزاری انتخابات بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتماً با داوطلبان نشست داشته باشند و مواردی که لازم است را به اطلاع داوطلبان برسانند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است، تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران"، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رأی اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رأی دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رأی دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود. رأی دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رأی دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رأی دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رأی خود را می‌دهد.

وی ادامه داد: در این انتخابات دیگر تعرفه رأی کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رأی خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تأیید هیئت نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. فرآیند‌های اعتراض و شکایت در هیأت‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود