Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوکار گفت: کار هیئت های اجرایی در حوزه شهری تمام شده است و اکنون در اختیار هیئت های نظارت قرار دارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس درباره فرآیند تایید صلاحیت کاندیدهای شورای شهر مطرح کرد: کار هیئت های اجرایی در حوزه شهری تمام شده است و اکنون در اختیار هیئت های نظارت قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت ها یک هفته وقت فرصت خواهند داشت تا نتایج بررسی ها خود را اعلام کنند و در مرحله بعد نیز کاندیدها طی یک بازه زمانی مشخص می توانند اعتراض خود را نسبت به اعلام نتایج اعلام کنند.

  جوکار با بیان اینکه بررسی صلاحیت های افراد مشخص خواهد کرد چه اتفاقی در طول این چهار سال افتاده است، به آمار بازداشتی های صورت گرفته در مجموعه شوراهای شهر و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در طی این مدت بیش از هزار نفر به دلیل تخلفات بازداشت شده اند و اطلاعات درباره اینکه چه تعداد از این بازداشتی ها منجر به زندان شده در اختیار قوه قضائیه است. ضمن اینکه تخلفات صورت گرفته در تهران بیشتر در حوزه شهرداری ها رخ داده است.   رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه به اهمیت انتخابات شوراهای شهر پرداخت و عنوان کرد: انتخابات شورای شهر بدلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری متاسفانه تحت الشعاع این فضا قرار گرفته و جنبه سیاسی پیدا کرده است.   جوکار با بیان اینکه شورای شهر نهادی مردمی برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: اگر اعضای شوراها به معنای واقعی کلمه عنصر «خدمت» را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، قطعا موفق می شوند. اما اگر رویکردشان به سمت مسائل سیاسی باشد و رانت خواری و ریزه خواری در آنها  رسوخ پیدا کند، کارآمدی لازم را نخواهند داشت و نهایتا تعطیل می شوند و به وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم دچار می شوند.   عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان بیان کرد: امیدواریم مردم در انتخابات پیش رو به عملکرد، روحیه جهادی و انقلابی، پاکدستی و روحیه خدمات رسانی افراد توجه کنند تا شورای کارآمدی داشته باشیم.

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر