Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:24:25 GMT

کرونا در فارس هر ساعت یکنفر را می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۱۷۹

کرونا در فارس هر ساعت یکنفر را می‌کشد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار فزاینده شیوع کرونا در فارس، اعلام کرد که هر سه دقیقه یک مورد بستری و تقریبا هر ساعت یک مورد فوتی در این استان ثبت شده است.

دکتر مهرزاد لطفی، دوشنبه ۲۳ فروردین، در سیصدمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس علوم پزشکی شیراز وضعیت شیوع کووید-۱۹ در استان فارس را بسیار وخیم توصیف و اضافه کرد: روند فزاینده شیوع بیماری کرونا در فارس به منزله فراتر رفتن وضعیت این استان از شرایط قرمز و نزدیک شدن به وضعیت سیاه کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی با تصریح اینکه کار از هشدار گذشته است، گفت: در شرایطی بسر می بریم که برای برون رفت از چالش کرونا، تک تک افراد جامعه باید به عنوان یکی از اعضای کادر سلامت عمل کرده و نه تنها نسبت به رعایت شخصی دستورالعمل‌ها حساس باشد بلکه در نظارت بر پایبندی دیگران به پروتکل‌ها، همراه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین روز دندانپزشک را تبریک گفت و با قدردانی از تلاش فعالان این حوزه به ویژه در شرایط بحران کروناویروس، اضافه کرد: در شرایط بحرانی کرونا دندانپزشکان نیز همانند دیگر تیم های بهداشت و درمان، در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت داشتند.

افزایش بار مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها در فارس

لطفی گفت: با وجود پیش بینی ها نسبت به مواجهه با این شرایط و اعلام فراخوان و آماده باش به تمامی بیمارستانی های دولتی، خصوصی و خیریه در استان فارس، اما با توجه به آمار روزافزون بیماران جدید نیازمند بستری، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بار مراجعه به بخش های اورژانس بیمارستان ها در طی روزهای اخیر به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز منتخب ۱۶ ساعته را خط مقدم رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علائم کرونا اعلام کرد و با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده در مورد این مراکز، از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم، ابتدا به پزشک خانواده و یا این مراکز مراجعه کنند.

او با اشاره به لغو عمل های جراحی غیراورژانسی و زیبایی در تمامی مراکز درمانی استان فارس تا اطلاع ثانوی، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و همچنین کاهش بار مراجعه به مراکز، در شرایط کنونی تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس به گونه‌ایست که طبق آخرین اعلام مسئولان، طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و آمار موارد بستری در یک روز از ۴۰۰ نفر عبور کرده و شمار بیماران نیازمند مراقبت ویژه بیمارستانی به ۲۹۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا وضعیت سیاه شیوع کرونا علوم پزشکی شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پور عباس در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود