Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نخست وزیر کره جنوبی که برای پاره‌ای مذاکرات با ایران، وارد تهران شده گفته است که باید دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور به سرعت آزاد شود.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» «چونگ سای کیون» نخست وزیر کره جنوبی روز دوشنبه گفت باید به سرعت هفت میلیارد دلار پول مسدود شده ایران بازگردانده شده تا بن بست بین دو طرف حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چونگ به خبرنگاران همراه با خود گفت: «من قبلاً گفته ام که این پول، پول ایران است و باید به صاحب آن برگردانده شود. بهتر است راهی پیدا شود و سریع این مبلغ  را برگردانیم.»

وی افزود: «انجام این کار به نفع کره جنوبی است و باید برای غلبه بر محدودیت‌های مختلف تلاش شود.»

نخست وزیر کره جنوبی یادآوری کرد که مقام‌های ایرانی در جلسات خود ناامیدی خود را از بن بست موجود ابراز داشته و خواستار راه حل سریع شدند. چونگ، اولین نخست وزیر کره جنوبی است که پس از ۴۴ سال از ایران بازدید کرده است. وی همچنین  گفت که آزادی تردد دریایی در منطقه باید تضمین شود.

نخست وزیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: «تازه ترین سفر به تهران بیانگر تعهد کره جنوبی برای ایجاد روابط آینده نگرانه بین کشورهاست.»

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

مقام‌های ایران در این مدت به صراحت به کره‌ای‌ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم‌ها نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: نخست وزیر کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد

با حکم قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از رفتن به زندان جان به در برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری نیوز وان خبر داد، یکی از قضات دادگاه عالی با صدور حکم خود اجازه ادامه حضور نتانیاهو را در مقام خود به رغم دادخواست تقدیم شده مربوط به تضاد منافع ابقا کرد.

به نوشته این رسانه، 28 نفر از شخصیت‌های اسرائیلی از جمله اساتید دانشگاه و اقتصاد دان برجسته اسرائیلی با تقدیم دادخواستی به دادگاه عالی اسرائیل اعلام کردند بین مدیریت جنگ شمشیرهای آهنین و پرونده شخصی نتانیاهو به عنوان یک متهم جنایی، تضاد منافع وجود داشته و وی باید فورا برکنار شود.

چند رسانه دیگر عبری زبان هم با اشاره به این خبر افزودند: این حکم در حالی صادر شد که درخواست کنندگان دلایل مبرهنی دال بر ارتباط طولانی شدن جنگ با درخواست نتانیاهو برای تعویق محاکمه‌اش ارائه کرده و اعلام کردند که این امر نماد تضاد منافع است اما قاضی دادگاه با حکم خود در واقع به نخست وزیر اجازه داد به رغم متهم بودن به ارتکاب جرم همچنان در راس مقام اجرایی باقی بماند.

این دومین دادخواستی است که شخصیت‌های علمی و اقتصادی اسرائیلی برای برکناری نتانیاهو از قدرت تقدیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی می‌کنند.

حدود یک ماه پیش نیز تعداد دیگری از سرمایه داران و دانشگاهیان اسرائیلی درخواست مشابهی را ارائه کرده بودند.

این رسانه‌ها خبر دادند، با وجود آنکه قضات به وجود تضاد منافع در این امر رسیدند اما ترجیح دادن این مسئله را از طریق دریافت تعهد کتبی از نتانیاهو در رابطه با احترام با قانون تضاد منافع حل کنند.

گفتنی است از یک سال پیش دادخواست‌های مشابهی علیه نتانیاهو به دادگاه ارائه شده و تاکید می‌شود تلاش نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی هم در راستای منافع خویش بوده و اقدام وی نیز در چارچوب تضاد منافع قرار دارد.

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شدعضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیسترکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

در صورتی که دادگاه حکم به تضاد منافع و برکناری نخست وزیر می داد، رفتن نتانیاهو به زندان امری حتمی می بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت