Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،مجله هندی " داون تو ارث""به نقل از گزارش بانک جهانی اضافه کرد  64 درصد از کسب و کارها در جنوب آسیا به علت همه گیری ویروس کرونا دچار افت و ریزش شده است .

بانک جهانی که  این نتایج را براساس نظرسنجی بر روی 100 هزار کارخانه های کوچک در جنوب آسیا تهیه کرده  اضافه کرده است تقریبا دو سوم کارخانه های جنوب آسیا بدهی دارند که این مقدار نسبت به دیگر مناطق جهان بیشتر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده های نظرسنجی بیزنس پالس که توسط بانک جهانی در ۳۰ کشور انجام شده، نشان می دهد میانگین پرداخت بدهی برای کارخانه های کوچک در آسیای جنوبی نزدیک به ۷۰ درصد است در همین حال برای کارخانه های بزرگ این میزان تا ۵۲ درصد ثبت شده است. 

در ادامه این گزارش آمده است برای تعدیل و سازگاری با این گسست بیش از نیمی از کارخانه ها در جنوب  آسیا برای جبران و سازگاری خود اقدام به افزایش ساعت کاری و کاهش دستمزد و ضمانت به کارگران کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد کارخانه های جنوب آسیا در  استفاده از ره حل های دیجیتالی از دیگر مناطق عقب تر هستند و تنها یک چهارم  این کارخانه ها  استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی را گسترش دادند  . به طور مشخص سرویس ها و خدمات اقامتی در این قسمت با توجه به افزایش استفاده از پلتفورم های دیجیتالی جا ماندند.  شرکت ها در سراسر جهان با توجه به نیازهای دوران همه گیری تغییراتی بوجود آوردند که شامل ابتکارهایی در  تولیدات مشترک بود . مثلا کارخانه های نساجی به ساختن ماسک رو آوردند و یا هتل ها به مراکز قرنطینه در این دوران  تبدیل شدند.

در پایان این گزارش از دولت های  کشورهای آسیای جنوبی خواسته شده برای بهبود  پیوند میان کارخانه های کوچک و بزرگ  اقدام کنند تا به این ترتیب با از بین رفتن شکاف اطلاعاتی به کسب و کارهای شبکه ای اجازه رشد داده شود .

بانک جهانی همچنین به کشورهای جنوب آسیا توصیه کرد با کاهش مالیات  و تعویق آنها به کارخانه ها در زمان همه گیری کرونا کمک کنند.

برچسب‌ها قاره آسیا ویروس کرونا اشتغال زایی بانک جهانی پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا ویروس کرونا اشتغال زایی قاره آسیا ویروس کرونا اشتغال زایی بانک جهانی اخبار کنکور جنوب آسیا کارخانه ها بانک جهانی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوندای برقی از کانادا سر درآورد

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع دولتی کانادایی درباره این پروژه چند میلیارد دلاری به خبرگزاری فرانسه گفت غول خودروسازی ژاپنی هوندا، کارخانه خودروهای الکتریکی را در شرق کانادا افتتاح خواهد کرد.

این منبع اعلام کرد دولت فدرال و همچنین استان انتاریو کانادا که کارخانه در آن ساخته خواهد شد، هر دو مشوق‌های مالی برای این معامله ارائه خواهند کرد. کانادا در سال‌های اخیر خود را به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری خودروهای برقی، تبلیغ مشوق‌های مالیاتی، دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخایر معدنی کمیاب خود قرار داده است.

این کارخانه هوندا باتری‌های برقی نیز تولید خواهد کرد و به کارخانه‌های فعلی باتری فولکس‌واگن و استلانتیس می‌پیوندد.

در ژانویه، زمانی که خبر این قرارداد برای اولین‌بار در مطبوعات ژاپن منتشر شد، روزنامه نیکی ارزش آن را ۱۴ میلیارد دلار کانادا تخمین زد که اخیراً توسط مقامات کانادایی تأیید شده است.

دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا یک اعتبار مالیاتی جدید برای کسب‌وکار معرفی کرد که به شرکت‌ها ۱۰ درصد تخفیف در هزینه‌های ساخت‌وساز ساختمان‌های جدید مورد استفاده در بخش‌های کلیدی زنجیره تامین خودروهای برقی اعطا کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، هوندا امیدوار است تا سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای بدون آلایندگی را بفروشد و هدفش این است که تا سال ۲۰۵۰ در فعالیت‌های خود از نظر کربن خنثی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • نمایش کارخانه هیولا‌ها
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است