Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا میرزایی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری این حوزه و رونمایی از تولیدات جدید که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از هنرمندان در اراک برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هجدهم تا بیست و پنجم فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان سید مرتضی آوینی با عنوان «هنر متعهد به حقیقت» به هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که هر ساله در سراسر ایران توسط حوزه هنری برنامه‌های متنوع هنری فرهنگی اجرا می‌شود.

وی افزود: در استان مرکزی نیز توسط حوزه هنری استان مرکزی برنامه‌های متنوع بخشی در بستر فضای مجازی و بخش دیگر حضوری برگزار شد. از جمله افتتاح ساختمان اداری و آئین رونمایی از جدیدترین تولیدات این حوزه در اراک است.

میرزایی خاطرنشان کرد: این افتخار را داریم که حوزه هنری استان مرکزی پس از یک رنج ۲۲ ساله به لحاظ سخت افزاری و فقدان فضای فرهنگی و استقرار به لحاظ اداری، به لطف خداوند و حمایت مسئولین ارشد استان توانستیم سرانجام صاحب یک فضای نسبتاً مناسب هم برای استقرار اداری و هم مرکز فعالیت‌های فرهنگی و برای حوزه هنری شویم. و این مزیت مهم و بزرگی است، برای تمام هنرمندان و مردم استان مرکزی تا بتوانیم فعالیت هنری بیشتری را به علاقمندان و فرهنگ دوست استان عرضه کنیم.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همزمان با افتتاح ساختمان اداره حوزه هنری استان مرکزی، از سه عنوان کتاب که جدیدترین کارهای تولیدات حوزه هنری است رونمایی شد.

وی ادامه داد: ۲ کتاب در حوزه داستانی که حاصل کارهای هنرمندان استان مرکزی است به عنوان «داستان‌های نقره‌ای» و «یکی شبیه خودم» و یک کتاب نیز مجموعه شعر است از شاعران جوان استان مرکزی به عنوان «شعرهای نقره‌ای» که به همت دفتر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گردآوری شده است، این آثار نیز توسط استاندار مرکزی رونمایی شد.

کد خبر 5187629

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک رضا میرزایی هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان مرکزی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا حوزه هنری استان مرکزی افتتاح ساختمان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی